Polis krockade med spårvägsräcke

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Polis krockade med spårvägsräcke

Flera polispatruller förföljde under onsdagskvällen en motorcyklist som kört mot rött ljus två gånger.
Det slutade med ett mindre problem för spårvägen.

Jakten påbörjade vid Ullevimotet, där en Yamaha vid 21-tiden observerades i hög hastighet. Mc:n ignorerade stopplikten vid minst två tillfällen.
En civil polisbil fortsatte skugga motorcykeln mot Gamlestaden. Där ryckte ytterligare en patrull rycker in.
I samband med detta råkade en av de jagade polisbilar krocka med ett spårvägsräcke utanför SKF. Räcket trycktes till ordentligt, vilket i sin tur orsakade ett smärre problem för den trafik som skulle passera hållplatsen.
Ett par turer blev kortvarigt stillastående, innan räcket lagats.
Polisbilen fick bärgas från platsen, alltmedan mc-föraren kom undan. Fordonet är registrerat på en kvinna i Frölunda.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=179160

har gåstrajder skaffat sej en yamaha????????? för det är väl han som har varit i farten igen? eller är det ett moppefucko???????

ha ha, underbart!!!

det där med civilbilar som smyger efter verkar hända oftare än man tror. när jag har varit ute och kört brukar jag alltid köra några omvägar i villaområdet innan jag åker hem för att se ifall det är någon bil som smyger efter. verkar va en smart grej att göra när man läser sånt här.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph