Polis försökte "fixa" sonens mc-kort

Du har inte koll på att det var här dubbelmoralen uppfanns va? :crash

Hehe jag börjar inse det mer och mer :näsblod

När han har sin uniform är han en POLIS och representerar kåren!!! När han i full mundering försöker tillrättavisa någon så gör han det som en polis och inte som en farsa, det visste han (borde veta i alla fall)!!!

Han gjorde ett tjänstefel pga. att han trodde att polisuniformen skulle ge honom en fördel i förhandlingen! Han använde sin position inom kåren för att påverka ett beslut som han inte har rätt till att ändra!!! Poliser om någon ska följa lagen och inte missbruka sin position!!!

Sen att vi på SH läser aftonbladet och tror på den sorts journalistik när det passar oss och skriker "förbannat lögn" när det inte passar oss är en annan historia för sig!!! :tummenupp

Det där vet du inte. Det är vad Aftonhoran vill antyda, inget annat. Vi VET inte ens vad som sades mellan polismannen och uppkörningsförrättare så med andra ord vet vi egentligen inte ett skit.

Hur många IT-tekniker tror du sitter med gratis bredband hemma? Hur många anställda på resebolag åker på gratissemestrar? Hur många lackerare lackar inte om sina egna fordon med gratislack från verkstaden?
Att folk utnyttjar sina yrken är väl inte direkt ovanligt. Men när en POLIS gör det så blir det nAcKsKoTt diReCkT!!1!1!

Last edited:
Kan hålla med om att det var osmart att göra besöket i polisuniform, om han nu trodde att det skulle ha nån inverkan.

Däremot vet vi ju inte bakgrunden, det finns ju otroligt nitiska uppkörningsgubbar och kuggande kanske var helt utanför ramarna.

Är det någon från Värmland/Dalsland som kommer ihåg Börje Falkman som kuggade vilt 80/90-talet??

Det där vet du inte. Det är vad Aftonhoran vill antyda, inget annat. Vi VET inte ens vad som sades mellan polismannen och uppkörningsförrättare så med andra ord vet vi egentligen inte ett skit.

Hur många IT-tekniker tror du sitter med gratis bredband hemma? Hur många anställda på resebolag åker på gratissemestrar? Hur många lackerare lackar inte om sina egna fordon med gratislack från verkstaden?
Att folk utnyttjar sina yrken är väl inte direkt ovanligt. Men när en POLIS gör det så blir det nAcKsKoTt diReCkT!!1!1!

Det står i en lokal dagstidning - inte i Aftonhoran.

Sen att jämföra en it-tekniker som har gratis bredband hemma med en polis som till synes utnyttjar sin auktoritet för att skaffa sig fördelar är ju ganska sopigt.

Din analogi saknar helt relevans även om du själv säkert är nöjd. Förmodligen sitter du just nu och myser åt dina "dräpande salvor". Helgen är räddad !!
Som en Beavis sitter du där; "nAcKsKoTt hehe-hehe " :rolleyes:

Jag fattar inte vad det är som är så konstigt?
Jag jobbar som datatekniker och det händer att jag kilat ner på Webhallen på arbetstid för att göra ett ärende. Gör det mig kriminell? Ska de anställda på Webhallen anse sig vara hotade för att jag är datatekniker och vet vad jag pratar om?

Och detta svammel måste vara bland det dummaste som skrivits på SH i varje fall denna vecka. :)

Last edited:

Är baske mig villig att hålla med! Med handen på hjärtat, vilka skulle inte gjort likadant här? Kan hålla med om att han borde bytt till civila kläder först men är det mycket att haka upp sig på eller? Håller med om att det är sopigt men vi vet inte heller bakgrunden till kuggningen.
-------
Jag tycker förövrigt att trovärdigheten på vv-inspektörena är dålig. Blev själv kuggad av mut-inspektören på bromma pga dålig uppmärksammhet på konbanan! Som om han visste var mina ögon tittade någonstanns :gnissla . Tror mest att han blev irriterad över att jag hade en viss motard/cross utrustning på mig, dessutom sa han att jag körde konbanan för snabbt! WTF....den är ju på tid! Nää, vv-inspektörerna har en jävla makt som de missbrukar de med men vem kan bevisa det. Under samma tillfälle så vurpade en trafikskole elev under garagevändningen men den personen fick godkänt och fortsätta köra i trafiken? Inspektören åkte senare dit vad jag hört pga att han gav körkort till inkompetenta förare mot en stor summa pengar under bordet. Så att kugga privatister var nog vardag för honom:huvet

Last edited:

Tjänstemännen på VV gjorde en anmälan. Det hade dom säkert inte gjort om Mannen (Polisen) i fråga endast åkte dit för att få förklarat vad grabben gjorde fel. Han spelade säkerligen på sin auktoritet, i uniform.

Och nej, jag vet inte det heller. Men varför skulle VV annars anmäla?

Tjänstemännen på VV gjorde en anmälan. Det hade dom säkert inte gjort om Mannen (Polisen) i fråga endast åkte dit för att få förklarat vad grabben gjorde fel. Han spelade säkerligen på sin auktoritet, i uniform.

Finns inget tråkigare än folk med makt, men som ändå har ett lågavlönat skityrke, dvs uppkörningslärare. Att han anmälde behöver inte betyda ett skit mer än att han ville markera för polisen, precis som polisen ville markera för läraren.

Det ska inte vara likhet inför lagen, självklart ska en polis kunna utnyttja sin ställning. Likaväl som att uppkörningsläraren ska kunna ta mutor om man erbjuder.

Vad är några fejkade uppkörningar mot de tusentals körkort som tagits på en konbana bestående av kameler och bytts in mot svenska dito med lagens godkännande.

ANARKI:yoparty

Det finns verkligen goda exempel på poliser.

För massa år sedan, när man var ung å dum (eller var det: när man var ung å hade ännu mer skoj) som jag å en polare satt på min bancross och åkte genom byn. Tror ingen av oss hade hjälm, ... jo kanske en av oss.

Självklart möter vi en polisbil... Ist för att parkera framför näbben på oss, eller börja jaga så utbrister han i megafonen: AJABAJA! (Det ekar i hela samhället)... Sedan körde han vidare... Sen gjorde vi inte om den synden igen...

Det hela kanske handlar om att VV-mannen bonkat snutens fru på kräftskivan senast?

Det hela kanske handlar om att VV-mannen bonkat snutens fru på kräftskivan senast?

Om så var fallet behövde hon det säkert :tummenupp

Först belägrar han frun, sedan underkänner han sonen, sedan anmäler han gubben.... Hat trick !

Last edited:

Nej, vi kanske inte vet exakt vad som sades mellan snuthäcken och vv-inspektören, men man måste väl utgå från det som stod i tidningen. Ska man inte tro på nåt, då behöver man ju inte följa media överhuvudtaget.

Sjysst liknelse mellan lackeraren som stjäler färg och polisen, som representerar en statlig myndighet, som missbrukar sin makt. :huvet

läste det imorse innan skolan började.. :D snacka om skum människa..

rubriken låter mer som att polisen tänkte "fixa" sonen = mörda eller leja torped :tungan

En fd träningskompis jobbade med vapenlicensärenden tidigare.
Blev utskälld av en ganska högt uppsatt polisman som fått avslag på sin licensansökanmpå studsare.
Han hade ingen jägarexamen.
Påstod att det inte behövdes emedan polisen var de enda som hade riktig vapenträning och egentligen var det vansinne att ge licens till "vilken idiot som helst med jägarexamen".

Jo men där har han en poäng, det vet alla vi som har tagit jägarexamen,
dock finns det inte så många idioter att det stämmer :) som tur är..

Sådär hade aldrig Hamrén gjort. Ev son hade fått ta sitt hojkort helt på egen hand, sedan hade Hamrén tagit sonen för fortkörning redan första veckan. Tror jag :hihi

Är det inte jävligt korkat oavsett yrkeskategori? Tror att det skall funka att ge vv-bassen en avhyvling. "Men å fan, vart du så sur, ja men det är klart grabben din skall ha kortet. Han körde som en kratta i och för sig men visst."

Å vad fan e det för grabb då, han måste väl åtminstone vara minst 18 bast! Dags att klippa navelsträngen kanske?

Är det inte jävligt korkat oavsett yrkeskategori? Tror att det skall funka att ge vv-bassen en avhyvling. "Men å fan, vart du så sur, ja men det är klart grabben din skall ha kortet. Han körde som en kratta i och för sig men visst."

Å vad fan e det för grabb då, han måste väl åtminstone vara minst 18 bast! Dags att klippa navelsträngen kanske?

Inte om det gäller A1:mattias

Sådär hade aldrig Hamrén gjort. Ev son hade fått ta sitt hojkort helt på egen hand, sedan hade Hamrén tagit sonen för fortkörning redan första veckan. Tror jag :hihi

En polis här i inlandet bötfällde sin egen fru för att hon körde utan skattemärke, till posten för att hämta ut skattemärket (man gjorde så förr).

Hon borde ha anat misstanke redan tidigare, han gifte sig nämligen iförd polisuniform "eftersom det är dom ståtligase kläder en man kan bära" :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT