Polis drar vapen mot mc-åkare

Only in.....

i usa e man bara en i polis bilen så man kan aldrig vara för försiktig och brottslingarna är ofta beväpnade

Såg ut som UK plåtar inte Amerika..

Men han sa State Police så det var förvirrande..

Men men... trodde det var olagligt att dra vapen mot obeväpnade...

Själv skulle jag nog av rädsla så att säga sticka så fort jag kunde...

Rätt kul att läsa deras tråd. 36 sidor ganska likt diskussionerna här på sh, men med lite 2nd amendment-krydda (rätten att bära vapen, såvitt jag förstått).

Det är nog helt solklart i USA om ni kollar på emblemet på den målade polisbilens förardörr. Någon form av highway patrol, dessa tillhör inte county't utan är just statliga.

Nja. Faktum är att avlossande av tjänstevapnet mer eller mindre alltid leder till utredningar i Sverige. Skulle en polis skjuta efter någon som smiter så ska det nog mycket till för att det inte ska betraktas som tjänstefel.

Dessutom tyckte jag att språket i klippet lät som om det var i USA. Där har ju polisen alltid uppknäppt hölster och en hand på puffran som minimum när dom stoppar någon.

Annat land, andra regler.

Kan du starta dina jävla inlägg med nå´t annat än dina pretantiösa jävla interjektioner; "Ja. Nej. Nja."?

Ta ett eller två trappsteg ner och känn dig som hemma!

Är less på allt nu. Dig inkluderat. FAN!

Kan du starta dina jävla inlägg med nå´t annat än dina pretantiösa jävla interjektioner; "Ja. Nej. Nja."?

Ta ett eller två trappsteg ner och känn dig som hemma!

Är less på allt nu. Dig inkluderat. FAN!

snyft :gråta

Som bullen sa. Råkat tappa kopplingen vid ett par tusen varv där.

Cya snuten :hojraket

Behövs inga skyltar hit eller rattar dit. Ni hör väl för fan att han pratar med amerikansk accent.

Obildade ungdom..

Ni hör väl för fan att han pratar med amerikansk accent.

Min morsa pratar med finsk accent. Betyder det att hon alltid befinner sig i Finland då?:va Jag fattar inte :va

Killen som jobbar på en av de lokala pizzeriorna pratar med persisk accent, och ibland pratar han tom. persiska med sina kollegor! Betyder det att inne på pizzerian så är man alltid i Iran? :va

:rolleyes:

Last edited:
Helt solklart USA med tanke på accenten och att han tom säger "state police":tummenupp

Det jag reagerade mest på var att polisen inte identifierade sig som polis.
Det är väl fan det första man gör när man åtminstone drar vapen

Det jag reagerade mest på var att polisen inte identifierade sig som polis.
Det är väl fan det första man gör när man åtminstone drar vapen

Om två polisbilar stoppar en, en målad låt vara den andra civil, båda med blåljusen på är det nog ganska underförstått att de är poliser...

enkel logik ger den slutsatsen i de flesta fall...
:)

Om två polisbilar stoppar en, en målad låt vara den andra civil, båda med blåljusen på är det nog ganska underförstått att de är poliser...

enkel logik ger den slutsatsen i de flesta fall...
:)

E väl inte alltid man har så bra koll i backspegeln heller, jag skulle bli mäkta förvånad om nån bil svängde in framför mig sådär under inbromsning, och ut hoppar en kille med pistol riktad mot dig, inte fan tänker man polis, snarare tänker man väl terrorister, GTA, mc-tjuvar

E väl inte alltid man har så bra koll i backspegeln heller, jag skulle bli mäkta förvånad om nån bil svängde in framför mig sådär under inbromsning, och ut hoppar en kille med pistol riktad mot dig, inte fan tänker man polis, snarare tänker man väl terrorister, GTA, mc-tjuvar

Pratar du allmänt eller gällande videoklipp?

Han blev stressad när han märkte att mc föraren la i backen & försökte smita.....
Han borde skjutit framdäcket, sen hjälmkameran!

Hade han skjutit hjälmkameran först så hade han knappast behövt slösa ammo på framdäcket därefter...

Pratar du allmänt eller gällande videoklipp?

Både och ;), i videoklippet tittar han ju iofs bakåt innan, så han misstänker nog vad som e på g, men ser inga blåljus eller nåt när han tittar bakåt, ser bara vanlig civilbil i klippet, men kanske syndes bättre i verkligheten än på video

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8