Polis drar vapen mot mc-åkare

skulle tippa på vanlig fortkörning, pistolen drar han fram så killen inte ska försöka smita :)

Ja, i Sverige blir man ju misstänkt för att försöka "mörda" poliser när poliser rusar ut på vägen och försöker stoppa en hoj med sina klena kroppar.

Det går nog att få till ett "mordförsök" om han hade försökt åka därifrån. Det innebär i sin tur att polisen utan problem kunde avlossat ett par skott.

Ja, i Sverige blir man ju misstänkt för att försöka "mörda" poliser när poliser rusar ut på vägen och försöker stoppa en hoj med sina klena kroppar.

Det går nog att få till ett "mordförsök" om han hade försökt åka därifrån. Det innebär i sin tur att polisen utan problem kunde avlossat ett par skott.

Haha bara att försöka sig på en sån här :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=Wixx4xmCzrs

Nja. Faktum är att avlossande av tjänstevapnet mer eller mindre alltid leder till utredningar i Sverige. Skulle en polis skjuta efter någon som smiter så ska det nog mycket till för att det inte ska betraktas som tjänstefel.

Dessutom tyckte jag att språket i klippet lät som om det var i USA. Där har ju polisen alltid uppknäppt hölster och en hand på puffran som minimum när dom stoppar någon.

Annat land, andra regler.

Dessutom tyckte jag att språket i klippet lät som om det var i USA. Där har ju polisen alltid uppknäppt hölster och en hand på puffran som minimum när dom stoppar någon.

Själv tyckte jag det lät som brittisk accent samt de gula skyltarna på bilarna skvallrar för England det med.

Själv tyckte jag det lät som brittisk accent samt de gula skyltarna på bilarna skvallrar för England det med.

Enligt min expertis från UK polisen efter att kollat massa street wars avsnitt så har inte vanliga poliser vapen där. kan förvisso vara att killen är misstänk för något eller de har tagit fel person.

Överreaktion mot att killen backar med hojen tycker jag det ser ut som. Jag hade blivit grymt överraskad iallafall.. Men så är det ju lite annorlunda i USA än här.
State Trooper poliserna har ju 25 veckors träning innan de är färdiga med grundutbildning och kan tjänstgöra i fält (alltså ungefär 6 månaders utbildning). Och då anses de extremt välutbildade, bara FBI har längre grundutbildning..

Enligt min expertis från UK polisen efter att kollat massa street wars avsnitt så har inte vanliga poliser vapen där. kan förvisso vara att killen är misstänk för något eller de har tagit fel person.

Och enligt min expertis i det engelska språket så identifierar han sig som "State police". :brinnerup

Fast jag ändrar mig nog, det verkar som det är USA om jag tittar lite noggrannare på videon, det åker förbi äldre amerikanska pickisar, tre andra bilar man ser regplåten på är vita och mindre än den standardstorlek som de har i England (samma storlek som oss)... samt att bilen bakom mc-åkaren ser ut att vara en state trooper i en Ford.

Så med andra ord, jag hade fel.

Last edited:

Att jag tycker mig skymta en ratt på sidan polisen kliver ur på samt att det känns som högertrafik tycker jag ändå talar emot England :D
Samt trucken som kommer på slutet, en redig redneckkärra!
I övrigt känns pistol lite lite overkill om det, som skrivet, handlar om fortkärning... :gnissla

Ädit: surfar för sakta i mitt tentaplugg tydligen... :krama

I övrigt känns pistol lite lite overkill om det, som skrivet, handlar om fortkärning... :gnissla

Det verkar stå nån annan sorts polisbil bakom... förmodligen som följt efter hojen och den här civilbilen har säkert "prejat" den till stopp och när han försöker backa hojen så kliver han framför ur med draget vapen, i USA kan det ju hända att killar man stoppat drar vapen och skjuter.

Det verkar stå nån annan sorts polisbil bakom... förmodligen som följt efter hojen och den här civilbilen har säkert "prejat" den till stopp och när han försöker backa hojen så kliver han framför ur med draget vapen, i USA kan det ju hända att killar man stoppat drar vapen och skjuter.

Om du kollar lite längre upp så finns en länk till orginaltråden där killen själv kommenterar händelsen. Anledningen till att han backar är för att han blir rädd.

Hade jag med blivit om en främmande bil kör in framför mig och kliver ut mot mig. Speciellt med en pistol i högsta hugg.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8