fazerfun
Gudomlig sporthojare
Köpte precis en XC60 D4 av 2016 års modell och upptäckte idag att den lilla blå dekalen som sitter på bakluckan inte var något "Ocean Race" märke av den typen som sitter på flyglarna utan "Polestar Engineered". Frågade handlaren om han kände till något eftersom annonsen inte nämnde att bilen var optimerad på något sätt men han hade ingen aning utan bad mig kontakta Volvo.
Har läst någonstans att reggning efter optimering är frivillig så hur kan jag ta reda på om bilen är optimerad eller ej? Går det att se under huven på något sätt? Det är bra knuff i motorn men jag har väldigt svårt att avgöra om det är 190hk eller ytterligare pållar som skjuter på.
Alt är bilen dekaltrimmad men det vore kul att veta om någon lagt ned lite extra kärlek på motorn
Har läst någonstans att reggning efter optimering är frivillig så hur kan jag ta reda på om bilen är optimerad eller ej? Går det att se under huven på något sätt? Det är bra knuff i motorn men jag har väldigt svårt att avgöra om det är 190hk eller ytterligare pållar som skjuter på.
Alt är bilen dekaltrimmad men det vore kul att veta om någon lagt ned lite extra kärlek på motorn