Polering nedgånget grenrör.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja, nyare hojar är inte så roliga som det sägs.
Bara en massa restriktioner, ride by wire, euro 4 och 5, gasspjäll som stängs ner vid fullgas - ja, du hör ju själv.

När det kommer till trim, käppar i hjulet igen.
Det enda som är vettigt är möjligen ABS, Quickshifter, och autoblip

Har en viss dragningskraft till Busa gen 3, men vill man ändra något, massa faktorer igen. Iaf i jämförelse
Mmm det är ju ett projekt att byta original ecu mot ignitech o då få en massa möjligheter att leka med.

Bla programmerbar qs som är styrd via varvtal nm o växel. Man bromsar hojen tittar på bromskurvan o talar om för ecun att på växel 1-2 växlar ecu vid 10000, 2-3 växlar ecu vid 10500. 3-4 växlar ecu vid 11000 o 4-5 växlar ecu vid 11500 eller vad nu kurvor säger att växling varvtalet skall vara.

Det går att styra powerjett pulsa de det går att köra bredbandslamda det går att styra massor av roliga saker som turbo tryck, bränsle tryck tändning knackcensorer..

Är ju bra om jag nu får för mej att tvinga henne att andas trycksatt luft?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jo den har aldrig mått bättre o svängt lättare än just nu, satte ännu en mt10 på plats härom dagen, förbaskat slöa saker dom där mt10, trist att ca 20 år nyare o med insprutning hestar och abs och allt annat vikt höjande skräp gör att en morden1000cc får däng av en 1998 års touring hoj

Jo acen är som sagt bra o man åker vind o regn skyddat, faktisk är det nog värdens bästa hoj

Näst efter BMW GSA och Triumph 955i möjligen…
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag får nog hålla med Busamannen och moddlaren - de ”modifieringsvänliga” sporthojarna peakade mitten 00-talet, typ vid 2005 GSX-R 1000 eller 2006 YZF-R1. Sedan blev det flera ljuddämpare, katalysatorer, lambdasonder, ride-by-wire och annat krångel som hindrade den sedvanliga Power Commandern att justera hela registret. Som om det inte vore nog - snåla mappningar, ”deceleration cut” och annan skit som offrade gång och körbarhet för högre Euro-klassning.

Visst går det att modifiera även de nyaste generationerna, men min erfarenhet är att det blev redigt mycket krångligare och dyrare.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Blir nostalgisk kommer ihåg min R1 -04
Hade acra helsystem luftfilter & pc. Glömmer aldrig skillnaden när jag körde hem från när den varit många timmar i bänken har bestämt för mig att den gav 176hk på bakhjulet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Blir nostalgisk kommer ihåg min R1 -04
Hade acra helsystem luftfilter & pc. Glömmer aldrig skillnaden när jag körde hem från när den varit många timmar i bänken har bestämt för mig att den gav 176hk på bakhjulet.

Förgasarhästar!
 

Senior biker

Bättre fäkta illa än att fly…
Gick med
25 Jan 2021
Ort
Kävlinge
Hoj
Nu: GSX1400 Haft åtskilliga.
Tänkte fråga om ytterligare grej eftersom det är bra liv i tråden. Killen som hade den innan har kört genom ett asfaltsarbete och det har fastnat rätt mycket asfalt o tjära på, ja ni vet fälgar, sving osv. och det har tydligen suttit där ett bra tag så något avfettningsmedel eller liknande tar inte bort det. Inte ens petroleumbaserat medel. Finns det något bra kem som tar det. Jobbade som asfaltsarbetare en sommar i unga år och vi hade diesel i hinkar för att rengöra skyfflarna och sköljde då o då för att förebygga att asfalten fastnade. Men det biter på ”färsk” asfalt, inte så bra på asfalt som suttit länge. Borde finnas något som löser upp det, kanske Harpicken som nämndes innan? ?
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Prova med tjär- och asfaltsborttagare från gubbdagiset, det är ganska bra när det inte har suttit så länge åtminstone. Kan vara värt att testa.

 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tänkte fråga om ytterligare grej eftersom det är bra liv i tråden. Killen som hade den innan har kört genom ett asfaltsarbete och det har fastnat rätt mycket asfalt o tjära på, ja ni vet fälgar, sving osv. och det har tydligen suttit där ett bra tag så något avfettningsmedel eller liknande tar inte bort det. Inte ens petroleumbaserat medel. Finns det något bra kem som tar det. Jobbade som asfaltsarbetare en sommar i unga år och vi hade diesel i hinkar för att rengöra skyfflarna och sköljde då o då för att förebygga att asfalten fastnade. Men det biter på ”färsk” asfalt, inte så bra på asfalt som suttit länge. Borde finnas något som löser upp det, kanske Harpicken som nämndes innan? ?
Testa att värma med värmepicka (garagefön).
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top