Polerade fälgbanor.

Autosol är rätt ett rätt grovt polermedel. Jag polerade en sving förra vintern.

Då våtslipade jag den ordentligt med 400,600,800,1000 och 1200 papper. Sen körde jag med autosol, och till sist med en riktigt polerpasta. En lite grövre och sen en finare.

Blev bra mycket bättre glans än med bara autosol. Men satan vilket skitjobb det är. :arsele

Das sviiing

Och svinglänkaget.

Last edited:
Last edited:
En sån använde jag till den grova obearbetade ytan mellan ekrarna, det funkade ganska bra, det ser ju fattigt ut att lämna en rand i mitten. Efter man har polerat är det ju skitlätt att göra ren ytan eftersom den är så slät men såklart syns ju skiten fortare.

Förresten var polerat tufft 2003, nu ser det illa ut :arsele

Tänkte detsamma.. är det inte så att det fräcka i polerade fälgkanter har tjatats ut lite nu? Vet någon vad det är som gäller nu.Tycker det är snyggt som tusan med polerade kanter. inget snack om det. Bara att det börjar bli vanligt.
Vill ändra mina på Hornet 900an. tycker det ser lite dystert ut med mattsvarta fälgar. Några ideer?? Hojen är blå.

Last edited:
Tänkte detsamma.. är det inte så att det fräcka i polerade fälgkanter har tjatats ut lite nu? Vet någon vad det är som gäller nu.Tycker det är snyggt som tusan med polerade kanter. inget snack om det. Bara att det börjar bli vanligt.
Vill ändra mina på Hornet 900an. tycker det ser lite dystert ut med mattsvarta fälgar. Några ideer?? Hojen är blå.

Samma lack som på hojen eller vitt. Vitt går alltid.

Back