Polen visar vägen...

Nej, aldrig. När inte ens tidelag är kriminaliserat... Först när det förbjuds så kanske hoppet om bättringar kan öka. :ingaforbattringarisikte

Polen for president :yoparty

Seriöst, jag är för dödsstraff och tycker att detta är ganska så mild hantering av "avskummet" så varför inte liksom? Ok att någon kanske är oskyldig, men det är smällar man får ta isåfall, precis som med dödsstraffet. Även om det säkerligen finns procedurer som gör att man inte KAN straffas de oskyldiga.

• Gilla
Reaktioner: R2
Om man nu lever i en demokrati, varför röstas det inte mer i enskilda frågor för? Eller kanske att regeringen beslutar efter undersökningar vad folket vill i sådanna här fall?
Som just det här med kastrering av peddos skulle bra många fler än halva befolkningen vilja få igenom...

Om man nu lever i en demokrati, varför röstas det inte mer i enskilda frågor för? Eller kanske att regeringen beslutar efter undersökningar vad folket vill i sådanna här fall?
Som just det här med kastrering av peddos skulle bra många fler än halva befolkningen vilja få igenom...

Därför att de som sitter i regeringen är kunnigare och tänker några steg längre än folket. Det är därför dom jobbar med sånt medan medelsnittssvensken skryter på lunchrasten om att han klarade hundrakronorsfrågan på Jeopardy igår.

Och ja, jag skulle också vilja att Pedofiler kastrerades. Men jag vill inte att någon oskyldigt dömd ska bli kastrerad. Jag tror inte heller att jag vill att kravet på bevisen ska bli mycket hårdare så att fler pedofiler kommer gå fria. Sen finns det säkert många fler komplikationer som jag inte ens tänkt på.

Men om vi på ett magiskt sätt skulle kastrera alla pedofiler i världen skulle jag säga go for it direckt.

Last edited:
Äntligen! Dessa vidriga brott lär i det närmaste upphöra i Polen. När skall vi få se samma handlingskraft hos Svenska politiker? När skall vi sätta in lika effektiva metoder för att förhindra denna typ av vidriga brottslighet?

Äntligen! Dessa vidriga brott lär i det närmaste upphöra i Polen. När skall vi få se samma handlingskraft hos Svenska politiker? När skall vi sätta in lika effektiva metoder för att förhindra denna typ av vidriga brottslighet?
Upphöra....med återfallen :tummenupp

Upphöra....med återfallen :tummenupp

Vilket ju är kanon! Frågan är bara hur man mått själv om man blivit "oskyldigt" dömd.

Tänk er själva: När blev ni av med oskulden? Kanske var ni över 15, men var tjejen det med? I mitt fall var tjejen yngre. Ponera nu att hon blir knäckt då du inte ville annat än att komma till, och hon önskade sig sitt livs stora kärlek. Lätt hänt att detta kan utvecklas till en obehaglig situation om de vill förgifta herr Albert :huvet

Polen visar i sanning vägen!

Jag tycker generellt att Polen har mycket att visa EU-länderna, däribland Sverige, hur ett modernt land skall skötas, och efter vilka rättesnören!

Hur funkar kemisk kastrering? Är det "for life" så att säga?

Kemisk kastrering är ett populärt uttryck för att genom läkemedel sänka halten testosteron hos män eller manliga individer hos djur i syfte att minska könsdriften. Detta sker vanligen genom medicinering med Buserelinacetat, en GnRH-agonist. Kemisk kastrering förekommer i Sverige vad gäller patienter i rättspsykiatrisk vård för att eliminera risken för återfall i sexualbrottslighet så länge som patienten tar preparatet.

I kriminalpolitisk debatt har förekommit förslag om att införa kemisk kastrering som särskild rättsverkan på brott vid bl.a. våldtäkt.

Från wikipedia

Polen visar i sanning vägen!

Jag tycker generellt att Polen har mycket att visa EU-länderna, däribland Sverige, hur ett modernt land skall skötas, och efter vilka rättesnören!

Polen, framtidens mönstersamhälle. Sverige måste lämna medeltiden.:fakta

Jag hänger inte riktigt med... Kemisk kastrering = impotens? Hur ska man annars kunna motverka att drulen används till samma ändamål igen?

Det tråkiga är också att jag tror nog att det endast och enbart kommer påverka återfallen. Jag tror faktiskt att det inte kommer påverka de som inte åkt fast än.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park