Polariserande solglasögon eller inte ?

Jag hade mina vanliga polaroid solglasögon innanför visiret när jag började åka mc, har alltid funkat kalas vid bilkörning men bakom visiret var det helt värdelöst, svårt att se instrumentet (digitalt) samt att man fick massa konstiga "moire"-effekter i visiret det såg ut som när man spillt ett par droppar bensin i vattnet när man tankar båten, otroligt irriterande. Nu kör jag på vanliga velodrom brillor och är nöjd med dem, där kan jag även köra med luckan öppen utan att vara rädd för att ev stenskott ska spräcka glaset (plasten) så att man får skit i ögat...

Ray Ban P funkar alldeles utmärkt för mig! Vid läsning av platta eller telefon så vrider jag bara på dem... easy! Tar bara av dom vid bankomaten för den är lite tung att vrida på...

Jo , jag köpte ett par såna i Florida för ett par gånger sen men dom visade sig tyvärr vara lite för små !
Panik-köp vid plötsligt solsken en regnig dag längt borta från lägenheten så dom har inte blivit mycket använda och inte alls vid mc åkning tyvärr ! :Bugar

Jag kör med polariserade, har 100% digital display (både varv och hastighet) kan inte se ett smack om jag håller huvudet högt, måste kolla neråt för att se hastighet samt varvtal, går inte att vinkla ner ögongen utan att vrida huvudet, men de är grymt sköna glasögon vad som gäller motverka sol osv. har aldrig blivit bländad, så jag har löst problemet genom att köra "hyffsat" okej i hastighet, om jag ligger i 75+-5 på 70 väg bryr jag mig inte om, de får bli som de blir o känns bäst :)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back