Polares ex, ok?

Är polares ex fri jaktmark så fort de gjort slut?

• Antal röstningar
    0
NU FÅR NI f*n GE ER
Är det slut, så är det, då gör man som man vill
om man har synpunkter på vem respektive är ihop med
då kanske man skulle ansträngt sig lite mer innan det tog slut
det finns ingen som äger någon, man har kärlek så länge man förtjänar det
och går man skillda vägar då skall man inte bry sig

Det finns tillräckligt med psykfall som tror att dom har någon kontroll
över tidigare pojk/flick vänner . .

Ta vara på chansen när du har den . . sen är det försent

Vad fin världen blivit om alla hade den omtanken och de värderingar som du har? :rolleyes:

Har själv varit med om att en polare blivit tillsammans med ett ex till mig. Har frågade först att det gick bra å då var det lugnt.

Men i detta fallet hade jag varit väldigt förbannad, ledsen och besviken...

\Masonit

NU FÅR NI f*n GE ER

Sant!! det är ju ofta därför de är just f.d eller x poj/flickvänner.Håller däremot inte med att man skall anstränga sig i ett förhållande, det vill jag nog att det skall komma "naturligt"annars är det över!!

Jag låter mitt ex göra vad hon vill, tar ungarna extra så hon ska kunna ut och hänga med den här killen och så...

Det stora problemet är att jag är "rätt sur" på honom. Han har tidigare betett sig skumt ibland, men man ursäktar ju en polare och tar det som en engångsgrej. Men inte nu.

Och att exet sedan kärar ned sig i en kille jag tycker genuint illa om är jobbigt, men en sak som jag måste leva med. Om jag tror att killen/deras förhållande är dåligt för ungarna har jag rätt att lägga mig i, men inte annars.

Att jag lägger ut det här beror på att rätt många i min byhåla (som jag gillar att bo i) verkar tycka som mig (att man ska ta hänsyn till en polares känslor) men att killen och exet och en del andra verkar tycka att det är hur lungt som helst och inte fattar varför jag är arg.
Man undrar ju vad "folk" tänker.

Tror bestämt att det finns en preskriberingstid på 10 år!

10 år är väl att ta i likaså är det väl så tidigt när ni inte ens har hunnit flytta isär men man kan ju inte hindra folk från att gilla varandra och det finns väl långt sämre personer för dina barn än din polare.

Inget roligt läge! Var glad att du inte stod ut och spillde ditt liv/din kvalitetstid 10 år till ! Bättre sent att aldrig att gå ur som vinnare (Det är trots allt inte du som har svinat!) Jag skulle sagt upp kontakten med båda. (förutom den lilla kontakt för "barnens skull").

Verkar som att du gör det rätta genom att ge exet sin egen tid och hjälper till med att ta barnen när hon egentligen skall ha dem... däremot anser jag inte att din s.k. polare verkar vara så mycket att ha kvar i teleboken.

Det viktigaste är trots allt att du och ditt ex kan ha en bra relation för barnens skull.

Jag låter mitt ex göra vad hon vill, tar ungarna extra så hon ska kunna ut och hänga med den här killen och så...

Det stora problemet är att jag är "rätt sur" på honom. Han har tidigare betett sig skumt ibland, men man ursäktar ju en polare och tar det som en engångsgrej. Men inte nu.

Och att exet sedan kärar ned sig i en kille jag tycker genuint illa om är jobbigt, men en sak som jag måste leva med. Om jag tror att killen/deras förhållande är dåligt för ungarna har jag rätt att lägga mig i, men inte annars.

Att jag lägger ut det här beror på att rätt många i min byhåla (som jag gillar att bo i) verkar tycka som mig (att man ska ta hänsyn till en polares känslor) men att killen och exet och en del andra verkar tycka att det är hur lungt som helst och inte fattar varför jag är arg.
Man undrar ju vad "folk" tänker.

Mja
Att råda på ett sånt här problem är in lätt.
MEN.
som någon vis person sa i en Liknande situation:
"Om nån tar min kärring ,,Låt gå.
Men djävla om de snor Hjulmutter ifrån hojen, Då smäller det Direct!"

Och när vi frågade : "Hur tänker du nu ?"
: "Jamen ,Hjulmuttern har ju ingen egen Vilja.."

Och det ligger mer tankar bakom det än man kan tro.

Jag säger:
Häng inte läpp Lr Bli otrevlig i "onödan", det uppfattas bara som om man är en "Surskalle"!
Ge igen med att HA det bra UTAN DERAS hjälp, DVS lägg inte energi på NEGATIVA TYPER, de har redan stulit en massa energi ifrån Dig.
Gå vidare ,Lev ditt liv MED dina barn och försök hitta glädje i livet ,
Och DU! :
Snart är det vår vettu :tummenupp

Detaljer:
Jag å tjejen har gått skilda vägar. Efter 10 år och två ungar så gick det åt helvete.
Vi har båda två misslyckats i detta, och trots att det var hon som ville dra nu, och jag tycker vi borde försöka mer så förstår jag henne, och tror att det kommer att funka mellan oss i framtiden, att hålla sams om ungarna och så.
Min "bästa polare" har under hösten hängt mycket hos oss,
han blev fuldumpad av sin tjej i somras och har pratat av sig en massa med mig, och mitt ex. Tydligen har han då skaffat sig känslor för henne, och nu
säger hon att hon har fått känslor för honom också. Vi har inte ens hunnit flytta isär än.
Jag förstår henne, att hon har kommit längre än mig, hon hade ju komit så långt att hon ville gå,
men jag kan inte förstå honom.

Jag har ju ställt upp för honom då han förklarat hur jobbigt det var när han blev fuldumpad?
Tjejn hävdar att hon inte har haft känslor för honm innan det tog slut mellan oss, och jag litar helt på henne.
När folk i hålan vi bor i har skvallrat om hur mycket de umgåtts har jag försvarat dem, jag är en sån där idiot som litar på folk...

kärlek har ingen logik...

dessutom: du säger att det gått åt helvete...2 barn fick ni ihop samt att ni hade det nog, mer eller mindre, väldigt bra och härligt ihop under 10 års tid, eller hur?

din reaktion är vanlig, men tänk efter vad du har och har haft innan du målar fan på väggen...

Hade det varit jag i samma sits så hade jag förmodligen varit jävligt sur, besviken, ledsen och prickat av iaf en del från den spontana listan.

1. Ringa polaren och säga att du har haft könsjukdomar så du vill vara schysst med honom och be honom testa sig själv, framförallt eftersom hon tar den i munnen och sväljer, vilket kan vara bra att tänka på när de ska kyssas.

2. Se till att få gråta ut med polarens morsa eller syster. Sedan se till att få till det med någon av dem och säga till polaren att även om hans morsa är otrogen mot hans farsa så är det ju bara sex och det är ju ändå naturligt.

Ditt ex hade jag däremot behandlat bra, men vem du knullar med oavsett om det är hennes nya killes morsa eller hennes bästa väninna, är inte hennes God damn business längre

Men det är aldrig för sent att bli en bättre människa, och tänk på att...

No man ever steal your wife, She leaves you!

Last edited:
Replik på en massa:
Jag VET att han inte snodde henne. Vi har haft det skitbra TILLSAMMANS, och vi sabbade vårt förhållande TILLSAMMANS. Det kan jag leva med, jag är jävligt besviken på mig själv, men jag kan leva med det.

Att min polare, enligt mig, är ett as är lite svårare.

Det är egentligen det som jag är brydd över, är det bara jag som ser det så?

Jag har suttit och lysssnat då han grinat över att hans ex har en ny, och setat i bilen och supportat då han har åkt fram och tillbaka utanför hans ex nya killes hus.

Vilken jävla soppa.

Snubben behöver en realitycheck helt klart... du har alltså följt med honom på stalkeruppdrag hos hans ex nya killes lägenhet och sedan tar han ditt ex så snart ni separerat... snacka om störd snubbe!

NU FÅR NI f*n GE ER

Det handlar ju inte om att kontrollera/äga en person utan om en människa vars sambo sedan 10 år tillbaka och dessutom mamma till hans barn gått bakom ryggen på honom och inlett en realtion med hans bästa kompis...
Det är inte något man smälter så lätt, och de flesta som skulle råka ut för något sådant skulle känna sig chockade och bedragna.
(tror knappast att du själv hade varit så kaxig om det varit du själv som belv drabbad)

Bara för att man avslutat en realtion så betyder det inte att man är helt fri från allt ansvar var gäller att såra människor och det är inte legitimt att bete sig som ett svin bara för att det är "slut".

TS skriver att han inte har något emot att hans ex går vidare, men som jag tidigare har nämnt så borde de båda ha väntat och skött det hela på ett helt annat sätt, om de nu är seriösa med sina känslor och sin (nya) realtion.

Edit. Såg lite senare att du ändrat uppfattning lite, hoppas att du ändrar den ännu mer efter mitt inlägg. :)

Last edited:
Ok, polaren verkar vara lite störd men varför slösa energi på det som du själv inte kan påverka?

Se till att ha en bra kontakt med ditt ex och dina barn istället för att älta det där. Gissar att det ändå inte kommer att hålla speciellt länge om han är så knepig.

När man läste grunden till det så blir mitt svar lite annat än det förra.

Antar du vill gapa,skrika och ge han en örfil. Men skit i det och bara ignorera grisen. Det kommer garanterat svida mer när han saknar ditt sällskap som polare. Nu känner inte jag dig, men som det låter här så verkar du helt reko och då är det nog snarare hans förlust än din gällande vänskapen.

Tröst köp dig en båge och skruva med och umgås med dina riktiga polare. :tummenupp

jag är en sån där idiot som litar på folk...

Jag har lärt mig att ALDRIG lita på folk fullt ut. Litegrann kan man lita på folk men man måste ändå ha med i beräkningarna att alla försöker rövknulla dig. Tänker man på det viset så anses man vara cynisk och elak men jävlar vad skönt det är att aldrig bli rövknullad också. Om du inte är bög förstås, men som jag förstod det så hade du ungar.

Jag anser det vara dags för dig att leverera en rejäl knogmacka till din föredetta kompis och förklara för honom att man inte beter sig som han har gjort. Han är en vuxen människa och ska ta ansvar för sina handlingar, och du har i uppgift att lära honom.
Du kan ju vara snäll och ge honom en chans att be om förlåt och undvika handgemäng, men han måste hur som helst flytta från er kommun, minst.

Finns många bra sätt att ha ett förhållande så smärtan inte blir lika stor om sånt här händer.

1.Ha alltid ett eller flera kk, som helst har eget place där du kan vara om du blir utkastad.

2.Ha alltid fler än en polare.

3.Skaffa aldrig barn.

4.Bli aldrig någonsin........och då menar jag aldrig någonsin kär,, Se förhållandet som ett kompisförhållande.

Som du själv säger, "vilken soppa".

Menar att det finns inget vad gäller de "vuxnas" situation som har några vidare förutsättningar att bli ok i det här. Ställer förstås högst krav på dig, hur man än ser det. Tyvärr bryr ju inte tillämpningen av familjelagstiftningen sig om barnens väl och ve, varför du får tänka på dem istället.

Tips om påhopp och förnedringstekniker tycker jag du skall skita i för de kommer aldrig, läs; aldrig, att gynna dina barn och din relation till dem!

Vill hon sabba för dig har du nog inte stor chans, att du följt med på stalkeruppdrag kommer användas mot dig och inte påverka dem negativt öht, så är det. Är det nåt du skall lägga energi på, så är det att fundera över om den där Judas (sk polaren) eventuellt är rent skadlig för dina barn, det är allvarligt då han ju verkar ha lite obehagliga tendenser. Henne ska du bara smörja, även om du måste vara falsk, du kommer så oerhört mycket längre med vänlighet.

Varje positiv ingrediens i umgänget med dina barn och den behållning de har av det, är vad seger du kommer att få uppleva och sämre finns ju. Om du nu blir betalningsskyldig hoppas jag du har så fett att du kan ge dina barn vad du vill/behöver!

Alltså, glöm ex och "polaren" och skaffa ett "gött" liv för dina barn och dig! Du kommer inte att ångra dig för det är det enda som garanterat kan bli positivt i en sådan situation. Trilskas du kan/kommer hon att ge tillbaka genom barnen och i det kriget har du inte en suck. Vad kvinnorna än säger,(...skulle aldrig ställa mig i vägen för hans kontakt med barnen...bla bla bla, för det är bara så kvinnor gör), har jag sett för många exempel på och vem tror du kommer få skulden?

Tyvärr är hela soppan bara en produkt av svensk familjepolitik och lite för lite vi-tänkande....(Minns det lilla reciproka pronominet).

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...