Polares ex, ok?

Är polares ex fri jaktmark så fort de gjort slut?

• Antal röstningar
    0
Detaljer:
Jag å tjejen har gått skilda vägar. Efter 10 år och två ungar så gick det åt helvete.
Vi har båda två misslyckats i detta, och trots att det var hon som ville dra nu, och jag tycker vi borde försöka mer så förstår jag henne, och tror att det kommer att funka mellan oss i framtiden, att hålla sams om ungarna och så.
Min "bästa polare" har under hösten hängt mycket hos oss,
han blev fuldumpad av sin tjej i somras och har pratat av sig en massa med mig, och mitt ex. Tydligen har han då skaffat sig känslor för henne, och nu
säger hon att hon har fått känslor för honom också. Vi har inte ens hunnit flytta isär än.
Jag förstår henne, att hon har kommit längre än mig, hon hade ju komit så långt att hon ville gå,
men jag kan inte förstå honom.

Jag har ju ställt upp för honom då han förklarat hur jobbigt det var när han blev fuldumpad?
Tjejn hävdar att hon inte har haft känslor för honm innan det tog slut mellan oss, och jag litar helt på henne.
När folk i hålan vi bor i har skvallrat om hur mycket de umgåtts har jag försvarat dem, jag är en sån där idiot som litar på folk...
Jag skulle bett polarn stänga dörren utifrån, permanent, och ta bort mitt nummer ur hans mobil. Såna där tomten är far till alla barnen-grejer är bara kul på film, om ens där :mad:

Detaljer:
Jag å tjejen har gått skilda vägar. Efter 10 år och två ungar så gick det åt helvete.
Vi har båda två misslyckats i detta, och trots att det var hon som ville dra nu, och jag tycker vi borde försöka mer så förstår jag henne, och tror att det kommer att funka mellan oss i framtiden, att hålla sams om ungarna och så.
han blev fuldumpad av sin tjej i somras och har pratat av sig en massa med mig, och mitt ex. Tydligen har han då skaffat sig känslor för henne, och nu
säger hon att hon har fått känslor för honom också. Vi har inte ens hunnit flytta isär än.
Jag förstår henne, att hon har kommit längre än mig, hon hade ju komit så långt att hon ville gå,

Jag har ju ställt upp för honom då han förklarat hur jobbigt det var när han blev fuldumpad?
Tjejn hävdar att hon inte har haft känslor för honm innan det tog slut mellan oss, och jag litar helt på henne.
När folk i hålan vi bor i har skvallrat om hur mycket de umgåtts har jag försvarat dem, jag är en sån där idiot som litar på folk...

Okej, det var alltså omvänt. Men nu svarade du lite på din egen fråga. Om du inte tycker att det är okej av din polare så är det ju inte okej, oavsett vad som skrivs i denna tråd så är det vara vad du tycker som gäller!

Dumpa polaren, gråt över tjejen och njut av dina barn istället. Man hittar alltid bättre polare än så!

Detaljer:

Men vad i helvetet?

Vad är det för folk du umgås med egentligen?

Du måste vara en mycket godhjärtad (eller korkad, fast på ett bra sätt) kille som ens tar upp en sån här fråga.

Hade min föredetta som jag har två barn med velat testa på kärleken med min bästa kompis hade jag fanimej gått till domstol och bett om att få vårdnaden om barnen.
Hur tänker hon egentligen?

Med den bakgrunden är det ännu klarare om vad som gäller. Vill han ha dig kvar som kompis ska ha ge fan i att borra ditt ex. Punkt.

Schysst polare, kommer och snyftar av sig och så.... nej fifan be dom båda dra åt helvette. Du kommer inte ångra dig i längden.

När något liknande hände mig sa farsan några smarta saker:

1. Alla utan apan vet
(exet blev ganska direkt ihop med en annan kille som hon tydligen "bara känt som kompis" bakom min rygg (mig ovetande) i några veckor... och först någon månad senare får man reda på att tydligen alla kompisar kände till detta, alla utan jag, men ingen säger något... och själv så försvarar man ju den man älskar/älskade...)

2. Det kan bara bli bättre
(I och med att man mår så jävla piss och allt sugen, så kan man iallafall njuta av att framtiden kan bara bli bättre hehe)

Detaljer:
Jag å tjejen har gått skilda vägar.
Tydligen har han då skaffat sig känslor för henne, och nu
säger hon att hon har fått känslor för honom också.
Vi har inte ens hunnit flytta isär än.
Jag kan inte förstå honom...

Vad tråkigt, verkligen en tragedi när två av de personer som står en närmast går bakom ryggen på en och sårar en på detta vis.
Finns nog inga tröstande ord i världen att lindra den smärta och svek du känner.
Att människor förälskar sig i en annan går ju sällan att med vilja och sunt förnuft att styra, det liksom bara händer..
Men maximal otur att just de skulle "hitta" varandra och hade jag varit din kompis så hade jag "hållit mig undan" och väntat ett tag innan jag trädde fram med mina känslor,
dels av respekt mot dig som kompis och dels för att verkligen vara säker på mina känslor för din tjej var riktiga.
De kunde ha lugnat sig och väntat ett tag innan de droppade bomben för att verkligen se om det rörde sig om äkta känslor eller bara attraktion...
Det hade varit det rätta att göra i en sådan situation.
Sen undrar jag hurvida din kompis verkligen hängde hos er under sommaren för att han ville snacka av sig och när dessa besök (ändrades) övergick till att mer förföra din tjej.
Så fort han började få känslor för skulle han backat och tänkt sig för både två och tre gånger innan han kom och besökte dig (och din tjej) igen.
Hoppas att denna knut löses upp, och det blir ju självklart lite extra komplicerat när ni har barn ihop också..

Detaljer:

Det satte ju saken i en helt annan dager. Jag röstade på förslag 1
dvs, om man dumpar någon så tycker jag att det bara underlättar om den personen hittar någon att gå vidare med även om det är ens kompis.
(Tragisk kompis som inte klarar att skaffa egen tjej.)
Däremot en kompis som ligger med din chey/vill ligga med din chey, medans hon är din.- INTE ok!

Get real! klart att det hänt grejer bakom din rygg.

Get back on the horse that kicked you!

Så fort han började få känslor för skulle han backat och tänkt sig för både två och tre gånger innan han kom och besökte dig (och din tjej) igen.

Men det gjorde han inte. Alltså vafan, innan jag går fram med yxan.. Hoppas du inte är så "ödmjuk" eller "förstående" att du tillåter den här skiten. Som om världen är så jävla liten att man måste ta sin polares ex? Jävla byhålementalitet. :mad:

Ska snubben börja ta hand om dina barn så småning om också? Ja du kanske inser redan nu att din polare inte är din polare längre.

Last edited:
Jag tänker såhär: Blir man dumpad och fortfarande är kär i bruden så blir man väl ganska sur på vem fan som helst som försöker sticka dit sin lille glasspinne, oavsett om det är en polare eller ej? Skiter väl i vem som pillar på tjejen jag är kär i, jag blir lika ledsen oavsett eftersom det ändå inte är jag. Grejen med om det då är en polare som gör det är att man blir förbannad på någon man gillar och då inte längre har förlorat en person utan två. Polaren riskerar man ju dessutom att träffa på jämn basis och hur kul är det att springa på exets nya hela tiden? Hur kul är det att tänka sig att det nu är han som har henne som sin och inte man själv? Är det bara någon random snubbe sopm snott henne så minskar risken att utsättas för honom markant, alltså blir det jobbigare när det handlar om en kompis.
Vad har förresten exfrågan med det hela att göra? Som jag sa så blir jag väl lika ledsen vem som än pillar på tjejen jag är kär i. Det gäller väl även om vi inte har varit tillsammans förr?
Sen kan jag tycka att man som ex inte har mycket att säga till om... Det var hon som dumpade dig, hon vill inte ha dig så vem fan är du att försöka pracka på henne ditt sällskap och säga åt henne vem hon ska göra vad med? Vad hon gör med sitt liv är upp till henne. Sen kan ju polaren ha viss medkänsla om han nu vet att man är ledsen över att ha förlorat tjejen och fortfarande är kär i henne... Men det får ligga på honom. Har han inte den respekten för dig så är han nog inte mycket till kompis...

Sen beror det ju väldigt mycket på hur "skilsmässan" såg ut. Är killen fortfarande kär är det inte snällt, men om båda skiljdes åt utan känslor för den andra så är det väl skitsamma? Man kan ju inte gärna abbonera på en tjej man inte vill ha...

Det låter inte snyggt gjort av din bästa polare men ifall han är en bra kille förutom det övertrampet så får du se det som att dina barn får en ok plastpappa.

Att ditt ex och du går isär är väl inget som har dykt upp plöstsligt utan jag antar att det ändå hade skett förr eller senare oavsett din polare. Tror det kommer kännas bätte när dina känslor för ditt ex har svalnat lite.

Dr. A.matör phil

jag tycker de låter som "dom" utvecklat nåt tidigare. :huvet helt plötsligt tar de slut o då blir dom kär... right!

Vem av dom var det som tog upp det med dig?

Hon antar jag eftersom ni bor ihop?

Det kan ju vara så att han ville ta upp det med dig, menhon tyckte att hon skulle säga det, tjejer funkar ju så att den som säger det klarar sig...

Snacka igenom det med kompisen, är han ärlig o säger precis som det har varit så kan du ta ställning till hur du ska bete dig.

Men om du känner att han ljuger o historien rasar, då vet du att det inte var en så jävla bra kompis ändå.

Oavsett vad du tycker så lär ditt ex och din ex-polare skita i vad du tycker så gör följande:

Gotta dig istället åt att du numera är buksvåger och få polaren att tänka på allt du redan har gjort med ditt "utnötta" ex:rofl

Det tråkiga är att din polare saknar respekt för dig och detta speciellt när du och ditt ex har barn tillsammans, kort sagt riktigt dålig stil.

Du kommer nog inte att vinna något på att vara bitter så de märker det utan försök uppvisa dina bästa sidor om du vill vinna henne åter, lyckas du så kan du sedan sparka ex-kompisen i arslet ordentligt:)

Du kommer nog inte att vinna något på att vara bitter så de märker det utan försök uppvisa dina bästa sidor om du vill vinna henne åter, lyckas du så kan du sedan sparka ex-kompisen i arslet ordentligt:)
Varför skulle man vilja ta tillbaka nån som först dumpar en, å sen går å gökar med ens polare? :confused: Tar man tillbaka nån i det läget så har man nog sjunkit så lågt man kan komma :(

Tyvärr pga barnen så får du nog helt enkelt acceptera och gå vidare. Du behöver ju inte umgås med dom, men ändå hålla en proffesionell nivå just för att ni har barn tillsammans. Men ok är det absolut INTE enligt mig.
Ledsen att säga det men hon säger nog tyvärr bara att hon inte haft några känslor för honom innan hon gjorde slut med dig för att inte såra dig. Tyvärr är många tjejer så, det man inte vet sårar en inte.

Lycka till och visa att du är den mogna i det hela.

Tjejen är mamma till dina barn. Vilka viktiga band har du till kompisen?

I dina skor hade jag gjort det klart o tydligt att relationen med tjejen måste fungera men (det eventuella) svinet till polare får hålla sig borta från dig om han inte kan hålla k... i styr.

Edit: Lade till "från dig" så det inte misstolkas så illa som nedan...

Last edited:
NU FÅR NI f*n GE ER
Är det slut så är det då gör man som man vill
om man har synpunkter på vem rspektive är ihop med
då kanske man skulle ansträng sig lite mer innan det tog slut
det finns ingen som äger någon, man har kärlek så länge man förtjänar det
och går man skillda vägar då skall man inte bry sig

Det finns tillräckligt med psykfall som tror att dom har någon kontroll
över man pojk/flick vänner . .

Ta vara på chansen när du har den . . sen är det försent

Ska du leka humanist och låtsas predika "äganderätt" helt plötsligt som om trådskaparen ens haft en jävla åsikt om saken?

Tråden handlar om hans polare, sen kommer du och insinuerar att han ev är ett psykfall som utövar äganderätt i ett avslutat förhållande? Tar du droger eller?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph