Pokerfråga. Rakeback?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!

Har lirat nätpoker ett tag nu och har ganska bra koll på det mesta. Men rakeback, vad innebär det?

[Tim] skrev:
2586848 Hej!

Har lirat nätpoker ett tag nu och har ganska bra koll på det mesta. Men rakeback, vad innebär det?

När du spelar online-poker tar pokersajten en liten summa från varje pott, på engelska kallad rake. Detta är den avgift du betalar för att få spela på sajten. Raken utgör bara några procent (belopp kan variera för lika sajter också) av varje pott.

Det finns, hmm, poker grupper i brist på bättre ord som man kan bli medlem i. Ett form av pokerpåtryckningsgrupp. Ungefär som hyresgästföreningen. Känner du till hur många internet shopping sidor funkar så är väl ordet egentligen affiliate.
Enkelt, flera spelare spelar under samma id, med hjälp att att den som startade rake gruppen (eller om du själv startade den) så får man bättre dealer med poker sidorna. Enkelt, du rekommenderar bara partypoker genom en länk. De får mer besökare, du får en %. Det ni får tillbaka procentuellt på raken. Det är en sk rakeback.

Om du ska spela cash, så se till att fixa rakeback. Du går miste om en massa pengar annars.

Hej.

Rake fungerar som sagt att du dom tar en liten del av potten.
Vanligen 2.5-5% tills den cappas.
Cappas betyder att dom har en gräns brukar vara runt 3$ sen drar dom inge mera.
Lite mindre ibland fall ni bara är 2-3 spelare på bordet.

Rakebacken fungerar på så sätt att du får tillbaka en viss % av all rake du betalat/sajten tagit ur alla potten under säg 1 månad.

Har du betalat säg 1 000$ i rake o har 25% rakeback får du alltså 250$ tillbaka.

www.worldpx.com erbjuder 100% rakeback och jag har spelat rätt mycket där.
Spelade Nl50-200 och fick utan problem 400-500$ tillbaka i veckan!
Det som är bra med sajten är att den sköter all rakeback-hantering och den betalas ut 1 gång veckan varje måndag.
Anledning till dom har så hög % är helt enkelt för att locka spelare samt dom har sportbetting som antagligen många pokerspelare spelar borta lite $ på med.

Annars erbjuder www.rakerebate.se rakeback till flertalet sidor.
Finns massa mera.
Vanligtvis brukar rakebacken ligga på runt 25-35%.

Rakeback är nått du verkligen Bör skaffa då många spelare säkert rake'ar bort lika mycket som dom vinner.

Hoppas du fick lite mer insikt i ämnet!

Last edited:
Går det fortfarande att spela nätpoker alltså? Jag trodde att bottarna hade tagit över vid det här laget :näsblod

mb skrev:
2586951 Går det fortfarande att spela nätpoker alltså? Jag trodde att bottarna hade tagit över vid det här laget :näsblod

Bottarna är mycket lätta att slå.
Välldigt svårt att göra en bra NL bott.

FL bottar går göra vinnande på lägre nivåer men dom är dock mkt lätta att slå med om du kan spela.
Sen tror jag snacket med bottar har gått lite till överdrift, Ytterst få % är nog bottar.
Skulle bli MKT överraskad om över 2-5% var bottar.

Jag har aldrig anklagat någon spelare för att vara bott under hela min "pokerkarriär" och jag har spelat MKT under vissa perioder.
Dock spelar ja bara NL, turrar samt Sng.

Last edited:
Om man bara spelar en del så brukar det vara nån som erbjuder en rakeback. Har 50% på Purple Lounge. Blir ganska mycket på en månad.

Freddola skrev:
2587147 Bottarna är mycket lätta att slå.
Välldigt svårt att göra en bra NL bott.

....

Dock spelar ja bara NL, turrar samt Sng.

sng-bottar är också "vanliga" pga att det är mycket "all in-poker" men som sagt jag skulle bli förvånad om det rör sig om mer än 1%. Desto högre man spelar desto svårare är det att skriva en vinnande bot eftersom spelet blir sjukt komplext på högre nivåer.

Haglind skrev:
2588171 sng-bottar är också "vanliga" pga att det är mycket "all in-poker" men som sagt jag skulle bli förvånad om det rör sig om mer än 1%. Desto högre man spelar desto svårare är det att skriva en vinnande bot eftersom spelet blir sjukt komplext på högre nivåer.

Jo.
Satt o läste på pokerforum att några världskända pokerspelare, matematiker samt programera hade försökt göra en bot.
Inte ens dom klara av att göra en vinnade bott sålänge man inte spela om småpengar.

Även läst om någon snubbe som trodde han spela mot en bot o vann stora pengar av den. Dock är ju detta inga säkra källor direkt.

Freddola skrev:
2588828 Jo.
Satt o läste på pokerforum att några världskända pokerspelare, matematiker samt programera hade försökt göra en bot.
Inte ens dom klara av att göra en vinnade bott sålänge man inte spela om småpengar.

Även läst om någon snubbe som trodde han spela mot en bot o vann stora pengar av den. Dock är ju detta inga säkra källor direkt.

Vad räknar du som "småpengar"?

Jonte VSB R-T skrev:
2589135 Vad räknar du som "småpengar"?

Nl100 sh på UB är iaf ruskigt lätt att slå.
Nl200 sh är säkert ingen större svårighet heller.

nl100 = 0.5/1 dollar blinds
nl200 = 1/2 ...
sh = 6 pers lr mindre.

Sen behöver du inte vara orolig att möta bottar på Nl, det är på Fl samt Sng dom finns (om dom nu finns).

Freddola skrev:
2596747 Nl100 sh på UB är iaf ruskigt lätt att slå.
Nl200 sh är säkert ingen större svårighet heller.

nl100 = 0.5/1 dollar blinds
nl200 = 1/2 ...
sh = 6 pers lr mindre.

Sen behöver du inte vara orolig att möta bottar på Nl, det är på Fl samt Sng dom finns (om dom nu finns).

Nä då spelar jag eller spelade på högre nivå. Inga botar alltså. Nice!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg