Poker Hold'Em

Markus skrev:
Vad spelar folk som gör pengar på det här på hobbynivå? Är betsson bra? Vad är det man ska bedöma för ingredienser när man avgör om det är bra?
OBS. Jag tänker inte ladda ner något.

Jag har spelat för några hundralappar på Unibet..

Har en god vän som senaste veckorna spelat in ca 5000 där och han är bara glad amatör och småspelare..

korvgubbe skrev:
Jag har spelat för några hundralappar på Unibet..

Har en god vän som senaste veckorna spelat in ca 5000 där och han är bara glad amatör och småspelare..

Måste man inte ladda ner något där? Så har jag förstått det.

Relaterad fråga (från spel-sopa #1 som alltid förstör sin utekväll med att hata en croupier):

Black Jack, hur länge begär ni kort? Jag kör till 15.

Trist att man måste regga sig på en spelsida (vägra! ;)).

Markus skrev:
Måste man inte ladda ner något där? Så har jag förstått det.

Relaterad fråga (från spel-sopa #1 som alltid förstör sin utekväll med att hata en croupier):

Ah.. jo, det har du rätt i. Man laddar ner ett litet program som sedan är det man spelar i..

I black Jack drar jag kort beroende på vad banken har. Skulle def. stanna om banken hade 5 eller 6 och jag har mer än 12.

Har banken däremot 10 eller ess skulle jag nog ta kort på 14 och 15

Markus skrev:
Vart ska de annars skicka pengarna? :confused:

Edit:

(Optimist)
Vi snackade väl om spel utan pengar inblandade?

Jag tycker poker är kul helgnöje framför köksbordet, men då handlar det inte om att tjäna pengar utan är mer en social grej.

(Iaf är det kul om det hela flyter på någorlunda avkopplat. Ogillar att spela med nervösa spelberoende vrak som tar alltihop på sånt enormt allvar.)

korvgubbe skrev:
Ah.. jo, det har du rätt i. Man laddar ner ett litet program som sedan är det man spelar i..

Jag vill aldrig behöva förklara vad jag behöver ett spelprogram på min jobbdator till...

korvgubbe skrev:
I black Jack drar jag kort beroende på vad banken har. Skulle def. stanna om banken hade 5 eller 6 och jag har mer än 12.

Har banken däremot 10 eller ess skulle jag nog ta kort på 14 och 15

Så, 12-15 alltså. Alltid?

Markus skrev:
Jag vill aldrig behöva förklara vad jag behöver ett spelprogram på min jobbdator till...

Så, 12-15 alltså. Alltid?

Vi programmerare brukar få ha våra datorer i fred oftast.. hehe

nej.. 12-15 skulle jag stanna på om baken hade en femma eller sex. Skulle nog stanna om banken hade en fyra med feg som jag är.

men har banken en tia drar jag nästan alltid kort på 12-15

mb skrev:
Vi snackade väl om spel utan pengar inblandade?

Nej, inte längre. Nu är det Las Vegas nästa som gäller. :D

mb skrev:
Jag tycker poker är kul helgnöje framför köksbordet, men då handlar det inte om att tjäna pengar utan är mer en social grej.

Håller med, men det blir bara roligare om det är pengar med.

Markus skrev:
Håller med, men det blir bara roligare om det är pengar med.
Min tumregel är att inte spela för mer pengar än jag hade lagt på krognotan om jag dragit ut istället. Sista 8 veckorna har det blivit köksbordspoker en dag per vecka... Har förlorat 350 spänn summa kardemumma. 40 spänn per vecka är billigt helgnöje :)

korvgubbe skrev:
Vi programmerare brukar få ha våra datorer i fred oftast.. hehe
Orättvist samt osolidariskt. Jag vet inget värre än när det kommer en it-kille plötsligt och kläcker: "Du, jag skulle behöva kolla igenom din dator ett tag".
Kan bero på att jag åkt dit så det smattrade om det när jag tittade på vad en del kallar kvinnoförnedring...

korvgubbe skrev:
nej.. 12-15 skulle jag stanna på om baken hade en femma eller sex. Skulle nog stanna om banken hade en fyra med feg som jag är.

men har banken en tia drar jag nästan alltid kort på 12-15

Din strategi är arkiverad. Hoppas den bär frukt.

Markus skrev:
Orättvist samt osolidariskt. Jag vet inget värre än när det kommer en it-kille plötsligt och kläcker: "Du, jag skulle behöva kolla igenom din dator ett tag".
Kan bero på att jag åkt dit så det smattrade om det när jag tittade på vad en del kallar kvinnoförnedring...

Din strategi är arkiverad. Hoppas den bär frukt.

Vi är våra egna it-killar på den här avdelningen... våra datakillar tycker det är lönlöst att härja med oss utvecklare som ofta vet allt de vet plus lite till..

haha.. där ser man.. men men.. du har min fulla förståelse. Dietister och läkare pratar ju om att våra kroppar fortfarande lever kvar på stenåldern när det gäller mat... så varför skulle våra hjärnor då ha fått lättare att motstå möjligheten att titta på damer..

Det är 65% chans att banken blir tjock om den drar en 6:a som första kort. Alltså dumt att tjocka ut sig själv om man har 12-15..

Markus skrev:

Mnjae, så enkelt är det inte. Hur du än vänder och vrider på Black Jack så är det ett -EV-spel för spelaren och med en stor "edge" för banken. Vill du emellertid likväl spela så "bra" som möjligt och förbättra dina odds så långt det är möjligt kan jag rekommendera den här sidan:

http://www.hitorstand.net/

Du kan aldrig stirra dig blind på vad du har själv, du måste sätta dina kort i relation till bankens kort som ligger framme.

Själv håller jag mig till poker.

Back