Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Idag heter ungarna sagonamn från fantasy och serietidningar 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte många men så är det inte många nydöpta ungar som hunnit dömmas till fängelse.
Om en sissådär 15 år lär det vara en massa Leon, Kevin och Liam som skakar galler.
Vänta, vad heter nu igen Swedie i verkligheten ...![]()
Idag heter ungarna sagonamn från fantasy och serietidningar![]()
Har du några exempel![]()
Men du lär ju lära dig stava
Mohammyd, Achmyd, bullysmyle![]()
Har du några exempel![]()
Om en sissådär 15 år lär det vara en massa Leon, Kevin och Liam som skakar galler.
Hahaha ja ja... Suck
Skit tråd![]()
Socker-Conny
Konstigt, enligt vad jag har läst på det här forumet heter alla kriminella Mohammed, Achmed och likartat. Inga y'n där så långt ögat kan nå.
![]()
– Vi fann ett samband mellan att ha ett så kallat y-namn och att befinna sig i Kriminalvårdens förvar, i fängelse eller samhällstjänst. Men vi har inte kommit fram till varför, säger Erik Segerborg.
Han säger att en sannolik förklaring till att personer som heter exempelvis Conny och Benny något oftare hamnar i kriminalitet kan vara socioekonomiska bakgrundsfaktorer – det vill säga att föräldrarna har en lägre utbildningsnivå, lägre lön och mindre förmögenhet samt oftare är sjuka eller arbetslösa. En annan teori är att de generella uppfattningar – ofta negativa – som finns kring vissa namn får personer som heter det att själva begränsa sina egna möjligheter.
Alltså seriöst så lär det väl vara som att påstå att röda bilar är överrepresenterade i bilolyckor.. vilket dom också är eftersom det finns flest röda bilar.. Finns det öht någon annan bokstav som pojkars efternamn slutar på som är i närheten av lika vanlig som 'Y'?
Men när nu Handelshögskolan gjort en seriös forskning enligt artikeln i trådstarten,
En tredje teori kan ju alltså vara att 'Y' är den vanligaste slutbokstaven i pojkars förnamn och därför är överrepresenterade..
Eller har jag fel?
Dj-a forskning!
Jag ska snabbt in på PK och se vad det är för fel på studien!
Vill inte hänga ut någon av mina vänners barn, men om du inte tror mig så kan du Googla och hitta en hel del intressanta namn som föräldrar döpt sina barn till. Inspirerade av just sago, fantasy och tecknade filmer och riktiga filmer. Kan bli hur pinsamt som helst i somliga fall![]()
![]()
Det var väl så redan på 90-talet?
/e
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |