poffar o boffar =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tänkte bara höra lite om min hoj...xr600-92 den går kanon både i hög o lågfart o har bra tomgång....
de jag undrar om de e nåt man kan fixa elle ställa in att den har en tendens att poffa boffa vid låga varv vid stadskörning oftast.(när man står o smågasar den) den bruka dö då detta händer o de e lite jobbigt o stå o kicka när man får grönt o man har ett tjog bilar bakom :hihi

ozeo skrev:
tänkte bara höra lite om min hoj...xr600-92 den går kanon både i hög o lågfart o har bra tomgång....
de jag undrar om de e nåt man kan fixa elle ställa in att den har en tendens att poffa boffa vid låga varv vid stadskörning oftast.(när man står o smågasar den) den bruka dö då detta händer o de e lite jobbigt o stå o kicka när man får grönt o man har ett tjog bilar bakom :hihi
Oregelbunden tomgång brukar vara ett problem med xr 600/650 fuggarna, beror på oregelbunden fastsugning av trotteln. Om lilla minsta förslitning finnes på armen som håller trotteln, så att den kan vrida sig typ höger/vä så blir tomgången hög eller låg. Finns ej någe spår för trotteln i dessa gasare! :mad: Men nu sa du att tomgången var bra! men är den stabil? om ej stabil = svårt att ställa luftskruven, Armen går att endera köpa ny eller löda igen o borra om. Kan vara glapp från fabrik!

Boost 2 skrev:
Oregelbunden tomgång brukar vara ett problem med xr 600/650 fuggarna, beror på oregelbunden fastsugning av trotteln. Om lilla minsta förslitning finnes på armen som håller trotteln, så att den kan vrida sig typ höger/vä så blir tomgången hög eller låg. Finns ej någe spår för trotteln i dessa gasare! :mad: Men nu sa du att tomgången var bra! men är den stabil? om ej stabil = svårt att ställa luftskruven, Armen går att endera köpa ny eller löda igen o borra om. Kan vara glapp från fabrik!

tja den går kanon i nästan alla lägen(även tomgång) men som sagt förutom om man står o smågasar lite blir de så.
på en timmas stadskörning händer de kanske 2-3 ggr inge stort problem men jobbigt när man inte e i rull :3freak ...ska byta stift slänga på slip on o bestycka om lite kanske de bli lite bättre om man har tur :)

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo