Pocketbike & Minicross -Vad köpa ???

Thompada

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Wildstar 1600 & en Dominator ...
Hello!

Har planer på att köpa en kinamoto / pocketbike! :D

En polare köpte budgetvarianten på HOBBEX (för 2500:-)
och den var av skrämmande dålig kvalite, såå nån sån blir det inte...

Är sugen på en 110-125cc 4-takts pocketbike... :tungan

Tänkte även slå till på en 110-125cc 4-takts minicross för att täcka in grus & isåkningsbehovet... :banana

Och jag letar ju givetvis HOJ efter ekvationen: Bra kvalite o lågt pris :tummenupp

MEN, VAD OCH VART KÖPA ??? :Bugar

Har varit liite i kontakt med Sandvikens Fritidsprodukter, och de verkar vara väldigt seriösa. Kolla deras sida! :)

http://www.sfpro.se

Härlig hoj för bra pris! Är nästan så man ska beställa, men jag kommer vänta tills våren. Kolla in VIK 125 i menyn.

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Har varit liite i kontakt med Sandvikens Fritidsprodukter, och de verkar vara väldigt seriösa. Kolla deras sida! :)

http://www.sfpro.se

Härlig hoj för bra pris! Är nästan så man ska beställa, men jag kommer vänta tills våren. Kolla in VIK 125 i menyn.

/mvh Johan

den verkar väldigt billig, nnån som har en sådan?

7ohan skrev:
den verkar väldigt billig, nnån som har en sådan?
Jag är himmla sugen, ska hålla mig tills våren! :D
Någon som kan ha någon idé om varför det "låga" priset? Känns som man får rätt mycket för pengarna, vad tror ni som är kunniga inom detta område? :va

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Jag är himmla sugen, ska hålla mig tills våren! :D
Någon som kan ha någon idé om varför det "låga" priset? Känns som man får rätt mycket för pengarna, vad tror ni som är kunniga inom detta område? :va

/mvh Johan
Den var billig den...varför? Om det inte är nått fel på den så lutar det nog lite åt en sån...

En kompis har en VIK 125, den känns väl inte riktigt lika bra som dom lite dyrare t.ex PitPro, Extreme osv men den är helt klart grymt prisvärd.

Rigge skrev:
En kompis har en VIK 125, den känns väl inte riktigt lika bra som dom lite dyrare t.ex PitPro, Extreme osv men den är helt klart grymt prisvärd.

Jag har en sån... funkar hur bra som helst. Kvalitén är väl som sagt inte lika bra som hojarna runt 10k-15k. Men den håller helt klart till vardagsbus... :hihi
Bort med strypningarna och den går riktigt bra faktiskt..

Matte_M skrev:
Jag har en sån... funkar hur bra som helst. Kvalitén är väl som sagt inte lika bra som hojarna runt 10k-15k. Men den håller helt klart till vardagsbus... :hihi
Bort med strypningarna och den går riktigt bra faktiskt..
Var sitter strypningarna på din...har du det hära 25mm avgasblåset och fuggen de tjötar om på hemsidan....?

zpeppy skrev:
Var sitter strypningarna på din...har du det hära 25mm avgasblåset och fuggen de tjötar om på hemsidan....?

Precis, jag har 25mm pipa och förgasare. Den ena strypningen sitter i brickan mellan fuggen och insuget. Hålet i brickan är bara 16mm så bort med det.
Sen sitter det en svetsning i avgasröret, precis i början av kröken. Den får man slipa bort.

Matte_M skrev:
Precis, jag har 25mm pipa och förgasare. Den ena strypningen sitter i brickan mellan fuggen och insuget. Hålet i brickan är bara 16mm så bort med det.
Sen sitter det en svetsning i avgasröret, precis i början av kröken. Den får man slipa bort.
Kan du visa någon bild? Vore kul att se en bild när en människa sitter på den, den verkar ganska stor. Bild vore kanon! :tomten :pannkyss

/mvh Johan

Extreem_ skrev:
Kan du visa någon bild? Vore kul att se en bild när en människa sitter på den, den verkar ganska stor. Bild vore kanon! :tomten :pannkyss

/mvh Johan

Har bara två bilder, en på mig och en på polarn. Men man ser väl på ett ungefär hur stora de är.

bild1
bild2

pocket1,2.jpg

en sådan köpte jag i dag ...en X6 Powerbike 4-takt 110cc ...någon som har ...eller har kört en sådan

Extreem_ skrev:
Jäklar vad tufft, tack! :)
När du fick din låda, visst var det bara framhjul och styre som var separat?

Spännande! :näsblod
/mvh Johan

Precis.. allt annat satt ihop. Fast man får dubbelkolla och efterdra alla skruvar på hojen. Mitt broms-ok satt helt löst tex..

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back