poäng-tråden för MC-verkstäder

Status
Ej öppen för fler svar.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Denna tråd är ett försök. Min tanke är att för olika städer i sverige få fram de riktiga guldäggen när det gäller MC-verkstäder som utför service, reparationer, garantiärenden med mera. Det måste givetvis inte vara en renodlad verkstad, stora butiker går lika bra, men det är verkstadsdelen detta handlar om. Ett väldigt schysst kundbemötande på klädavdelningen räknas alltså inte.

Syftet är inte att smutskasta eller ge igen på något ställe man har fått ett dåligt bemötande eller där man upptäckt brister i arbetet. Det blir bara pajkastning och tjänar inget till. Därför kan man inte ge några minuspoäng. Man kan ge antingen 1 eller 2 poäng som står för Väl godkänd och Mycket väl godkänd. Försök vara sparsamma med 2orna, då ska det verkligen vara klockrent rakt igenom. Har allt varit kasst skriver du inte in verkstaden i listan!

Det som ska bedömas är tex kundbemötandet, hur väl arbetet blivit utfört, priset, om man tagit normal tid på sig osv.

Kopiera listan nedan och skriv in verkstaden i bokstavsordning! Finns den redan lägger du ihop din poäng med den tidigare poängsumman och skriver en ny poängsumma. Tryck på förhandsgranska innan du skickar ditt inlägg för att se att listan inte uppdaterats medan du skrivit! Jag kommer sedan kopiera in senaste listan i detta inlägg.

Nästan överdrivet ambitiöst? ja! men om det fungerar har vi skapat något vi alla kommer vara tacksamma för när vi står där hängandes över disken och ska hämta ut hojen! :tummenupp

Stockholm

aaaa 2
bbb 1
cccc 2

Göteborg

aaaa 1
bbb 1
cccc 2

Malmö

aaaa 1
bbb 1
cccc 1

Nyköping

Motorhuset 2

Last edited:
nån som har mycket fritid? elr väldigt lite att göra på jobbet!?

Stockholm

aaaa 2
bbb 1
cccc 2

Göteborg

aaaa 1
bbb 1
cccc 2

Malmö

aaaa 1
bbb 1
cccc 1

lägger till nyköping.
motorhuset har alltid vart snabba med mina servicar, mek arbeten ect.
gällande både moped som motorcykel.
sen har man hört skräckexempel men jag har aldrig råkat ut för ett.
har haft cykeln inne hos dem max en vecka under säsong och sen har det vart klart.
så en 2:a till dem.

//Robin

Arboga

Italia Bike Center 2, guldställe. Servar inte bara Italienska hojjar ;)
Motorcenter 1, Inga problem, pris o allt stämde o killen som skruvar prutar duktigt själv ;)

Stockholm

aaaa 2
bbb 1
cccc 2

Göteborg

aaaa 1
bbb 1
cccc 2

Malmö

aaaa 1
bbb 1
cccc 1

lägger till nyköping.
motorhuset har alltid vart snabba med mina servicar, mek arbeten ect.
gällande både moped som motorcykel.
sen har man hört skräckexempel men jag har aldrig råkat ut för ett.
har haft cykeln inne hos dem max en vecka under säsong och sen har det vart klart.
så en 2:a till dem.

Tänk bara på att när just din guldverkstad får högsta betyg och ALLA vill lämna in hojen NU så kommer dom att ha så inihelvete mycket att göra,att dom får tummen ner av alla som måste vänta mer än fem minuter på hjälp.
Been there.

Jag kommer stänga denna tråden då den inte är bra nog funktionsmässigt.

Jag kommer skapa en funktion senare där nya MC-verkstäder kan läggas in och röstas på, samt kommenteras. Dock kommer kommenteringsrutan var begränsad i antal tecken för att det ska handla om små korta åsikter, istället för långa "dom är dumma"-förklaringar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard