Poäng med motard?

• Thread starter Thread starter H-C
  • Start date Start date

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
Måste bara fråga er som kör motard...
Ser man en motard så är det på bakslangen eller framslangen vid
något rödljus.
Är det det som är grejen eller är det helt enkelt för att det är billigare än en riktig sporthoj.
Fick låna en TT600R en vecka av en kompis men tröttnade ganska snart.
Nyfiken på svar...

Jävligt smidigt, roligt och "billigt" Blir också lätt trött av sittställningen på en sporthoj och dom e ganska klumpiga i storstadsmiljö. Och man behöver inga höga farter för att ha roligt. Man vill ju gärna ha livet i behåll även om man lägger cykeln. :näsblod Men visst sporthojar e coola. :yoparty

Jag tänker "skoj per krona" billigt,stryktåligt och skoj,man får nog gilla att leka och busa om man skall uppskatta en motard sen är körstilen väldigt annorlunda jämfört med en sporthoj,jag har inte träffat någon som blivit imponerad efter en provtur på en motard iaf inte innan man hittat körstilen.

Sen har det faktiskt hänt att man kört om en och annan sporthoj när det börjar svänga och sen finns det levande bevis på att det går att köra kinnekulle på strax över minuten med en orginal KTM 660.

Sen att jämföra en TTR men tex en KTM 660 är som att jämföra äpplen och päron,det skiljer iaf minst en 15 hk.

Sen är det lättmekat,billiga delar och låg servicekostnad.

Sen går det inte så jävla fort hela tiden vilket gör att risken för att överleva ökar markant.

Last edited:
Jag bytte från sporthoj till motard, men skaffade sporthoj efter 1,5mån igen! :)

Kul o köra motard fast kan jue inte åka några längre sträckor med dom de som e surt mest stadshoj...

Sen är SPORTHOJ roligare :banana

sålde min r1-03 köpte en ny 625SMC 05,,körde 102mil sedan såldes den..o nu har man zx9r istället...det e roligare i 200km/h MED kåpor...*ler*

Körde s-hoj, bytte till motard men är tillbaka på s-hoj igen.. Tyckte väl motard va kul på sitt sätt men jag vill kunna köra fortare, längre sträckor... Tycker man blir väldigt begränsad med motard men att ha både motard och s-hoj hade varit det ultimata :)

bor man i stan och håller sig mestadels nära eller i stan, så är Supermotard det överlägset bästa, roligaste, smidigaste och snabbaste!

MEN

bor man på landsbygden eller har flera mil till stan eller liknande, så rockar riktigt R-hoj, då man kan transportera sig osv väldigt enkelt o snabbt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8