Plus eller minus?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Jag förstår bilden (se nedan) som att de understrukna kablarna är PLUS och de andra (vars färg inte nämns i texten) är MINUS.
Är jag ute och cyklar?

Bifogat

• sh_plus_minus.gif
    sh_plus_minus.gif
    31.8 KB · Visningar: 136
Jag förstår bilden (se nedan) som att de understrukna kablarna är PLUS och de andra (vars färg inte nämns i texten) är MINUS.
Är jag ute och cyklar?

Vad bilden säger är att du ska koppla mätinstrumentets plus till respektive understruken färg och instrumentets minus till minus eller om man nu kallar det jord eller chassie.:tummenupp

Du ska mäta mellan de nämnda färgerna och jord, jag antar att -polen på batteriet t.ex. fungerar utmärkt. De flesta (alla) instrument är dock tämligen okänsliga för polvändning. Du får visserligen en negativ spänning om du vänder det fel, men om det bara är amplitud du vill ha så spelar det ingen roll.

Okej, tackar för svaren! :tummenupp
Ska provmäta i morgon för säkerhets skull.

Det var tvärtom, jorden var olikfärgade och de frya pluskablarna hade samma färg :3freak

En fråga: Håller du på och ska koppla in eller ska du mäta på någon befintlig anläggning???
Om du ska koppla in nåt nytt så kanske du har nån mer bild på din instruktion som ger fler ledtrådar om hur det ska vara :va :confused:

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026