pluggning

wallsten

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
KTM 125
tja. jag har ett problem, jag har precis byggt klart min ktm sx125 till en motard och vill rägga den som lätt-mc men jag vet inte hur man pluggar den.
tror ni att det går att sätta en bricka mellen cylindern och kröken?
vore tacksam för svar. :va

hmm. jag tror du kommer få mer bekymmer än efekten. men om det bara är det som du behöver fixa till så måste du ha intyg på vilken effekt brickan stryper ner hojen till (alltså färdig strypsats) eller så gör du något eget & bänkar hojen :)

wallsten skrev:
tja. jag har ett problem, jag har precis byggt klart min ktm sx125 till en motard och vill rägga den som lätt-mc men jag vet inte hur man pluggar den.
tror ni att det går att sätta en bricka mellen cylindern och kröken?
vore tacksam för svar. :va

Hör dig för med Olle Ohlsson Mcsport i trosta gård, alltid fått prima hjälp där, KTM/Husaberg. Han har det väl säkert inte hemma men ordna det kan de säkert.

//@

Olle Ohlsson Mcsport

d1ce skrev:
Hör dig för med Olle Ohlsson Mcsport i trosta gård, alltid fått prima hjälp där, KTM/Husaberg. Han har det väl säkert inte hemma men ordna det kan de säkert.

//@
hur kan jag få kontackt med olle ohlsson mcsport?

det du vill ha är inte en brick, utan du måste köpa en strypkrök till hojen, denna stryper ner den till cirka 8kw och gör hojen nästan okörbar, den är dock bra vid en besiktning

-Rosen- skrev:
det du vill ha är inte en brick, utan du måste köpa en strypkrök till hojen, denna stryper ner den till cirka 8kw och gör hojen nästan okörbar, den är dock bra vid en besiktning

jag tänker bara ha den under besiktningen, men är det inte dyrt med en hel krök.
fins det inget annat ma kan ha som e billigare.
?

wallsten skrev:
jag tänker bara ha den under besiktningen, men är det inte dyrt med en hel krök.
fins det inget annat ma kan ha som e billigare.
?
om du känner någon som har en fräs så kan du kanske be dem att tillverka en bricka som passar, du måste dock se till så att den har en kant som passar för bara en vanlig bricka faller av. sen om besiktningen godkänner det är en helt annan historia, jag vet inte om de plockar av kröken men en gissning är att de gör det. så du får nog köpa ett helt rör tyvärr.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT