Plugget....

Efter ett par år med arbetslöshet så har jag nu börjat plugga pedagogik. :tomten

International Business Program vid umeå universitet.
Kul med ett program som går helt på engelska :)

Utvecklingsingenjörsprogrammet vid Högskolan i Halmstad. 2 terminer kvar.

Riktigt najs utbildning.

Innan ht 2002 läste jag Biomedicinsk analytiker och hade bara en termin kvar när jag... började Veterinärprogrammet i Uppsala, som jag nu läst hälften av.

Resultat: Halvveterinär och nästan BMA, 210 högskolepoäng lästa och snart inga pengar från CSN.
Jäkla påfund det här med 12-terminersregeln. :gnissla

Internationella ek programmet. Ihh i jkpg. 2 år avklarade, 2.5 kvar. Skönt att slippa jobba ändå.

Jag pluggar som doktorand numera, vilket innebär att man har en 4,5 års anställning och blir avlönad (i kontrast till att vara vanlig student och tvingas ta lån). Har en mag. i biologi och en mag. i miljövetenskap, men doktorerar inom naturgeografi.

Red: Har även läst en termin vid lärarhögskolan i Härnösand.

Red2: Psykologi A, B och halva C med, kom jag på :tomten

Last edited:
mb skrev:
Jag pluggar som doktorand numera, vilket innebär att man har en 4,5 års anställning och blir avlönad (till skillnad från när man är vanlig student och tvingas ta lån). Har en mag. i biologi och en mag. i miljövetenskap, men doktorerar inom naturgeografi.

Jävla trädkramare! :mad: :arsele :4skrika :mad:

Pluggar till civilingenjör uppe i lule. Programmet heter Ergonomisk Design & Produktion. Rätt så likt maskin, men lite mer design och ergonomi (no shit...)

Snart halvvägs...

/Erik

Går första året på Viktor Rydberg Gymnasium i Djursholm, Naturvetenskap - Naturvetenskap.

Vi har för övrigt det tredje högsta utgångsbetygs-medlet i landet :rofl

1:a året på Samhäll - Golf i Växjö men jag bor i jkpg på helgerna....längtar så efter mamma.......=)

mini-knutten skrev:
Går första året på Viktor Rydberg Gymnasium i Djursholm, Naturvetenskap - Naturvetenskap.

Vi har för övrigt det tredje högsta utgångsbetygs-medlet i landet :rofl

Andra har vi! Första ligger Odenplan på!!

(såg du XR:en när den stod o glänste i entren?)

Lallar sista året där. Så Sen blir det nog lund tror jag. Industriell Ekonomi eller maskinteknink civ ing.

Molekylärbiologi på Umeå universitet. Inne på 3 året, har 1 år kvar och sedan blir det doktorandtjänst.
Tidigare pluggat molekylär cellbiologi 1 år på Södertörns högskola samt Biologi 1 år på Sthlms universitet.

Wunder skrev:
Molekylärbiologi på Umeå universitet. Inne på 3 året, har 1 år kvar och sedan blir det doktorandtjänst.
Tidigare pluggat molekylär cellbiologi 1 år på Södertörns högskola samt Biologi 1 år på Sthlms universitet.

Hehe, Doktorand i Kemi vid Stockholms Universitet. Halvvägs klar och som en föregående talare påpekat, nu får man lön för att plugga!

Fighter skrev:
Hej, det har poppat upp i några trådar att det finns några studenter här på SH. Nu undrar jag vad ni pluggar för nåt? och vart?

Själv pluggar jag på "högskolan på gotland" ekonomprogmmet 04 jag går första året.

SH: www.sh.se

Maskinteknik i luleå... 2ndra året, bygger luftmotor just nu :) , samt läser nån ekonomikurs :( ..

Back