Pluggat lågfartsmunstycke?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Plockade isär förgasaren till min CS125 och tänkte att jag skulle kolla lågfartsmunstycket då jag känner att hojen svarar dåligt på låga varv. Utöver att munstycket var helt igensatt ser jag att det sitter en gummiplugg på infarten till munstycket. Ska det vara så eller kan/ska jag plocka bort pluggen?

Bilder
IMG_1837.jpeg
IMG_1838.jpeg

Plugg bortplockad:
IMG_1839.jpeg
 
Jag var lika förvånad när jag hittade ett munstycke med storlek # 0 förra veckan. Var det så, ska det nog vara så.
 

Bifogat

  • B4438EB6-7310-4CF5-8920-DB821977E0C2.jpeg
    B4438EB6-7310-4CF5-8920-DB821977E0C2.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 14
Jag brukar oftast tänka likadant, men jag har en känsla av att den som skruvade med den här cykeln senast kanske inte heller hade full koll.

Jag har hört talas om blindmunstycken, men jag har ett normalt munstycke under pluggen. Det kan ju iofs vara så att den fyller samma funktion som ett pluggat munstycke och att det helt enkelt inte fanns något sådant tillgängligt när förgasaren skruvades ihop.
Kanske. 🤔
 
För den intresserade så hittade jag en sprängskiss på förgasaren och pluggen finns med där, så jag monterar väl ihop det som det var.
Lite märkligt är det ändå och jag undrar om man inte kunde montera ett pluggat munstycke istället?

Nr 20 och 21 nedan.
IMG_1840.jpeg
 
Om jag nu minns rätt efter alla skruvningar i Hondan så leds bränslet till lågfartsmunstycket via nån kanal som kommer in en bit ovanför gummipluggen, kommer inte ihåg varifrån den kommer men det märks om man glömt plutten då hojen går rejält fett.

Plutten ska vara där och munstycket ska vara öppet och det gör skillnad om man byter lågfartsmunstycket.
 
Jag undrar om det kanske kan vara anpassningar till olika länders regler, effekt, oktan, höjd över havet, färg på flaggan osv

En redig T******r hoj är det iaf
 
En redig T******r hoj är det iaf
Din eller min?
Jag vet inte vad din hoj är för sort, men min kan vara bland det tuffaste som någonsin tillverkats. Jag har lite lösa funderingar att åka på långtur med den i sommar.
 
Om jag nu minns rätt efter alla skruvningar i Hondan så leds bränslet till lågfartsmunstycket via nån kanal som kommer in en bit ovanför gummipluggen, kommer inte ihåg varifrån den kommer men det märks om man glömt plutten då hojen går rejält fett.

Plutten ska vara där och munstycket ska vara öppet och det gör skillnad om man byter lågfartsmunstycket.
Låter rimligt. Förhoppningsvis märker jag åtminstone någon liten skillnad nu när jag gjort rent munstycket.
 
Trodde det var givet😱

DIN
Pfft, jag tror du svamlar. Fast det beror såklart på vilket ord du döljer bakom alla asterisker.
Tattarhoj? Nja, den är ju både försäkrad och laglig att framföra på allmän väg.
Tortyrhoj? Nope, den är faktiskt väldigt bekväm och trevlig att köra.
Tammerhoj? Absolut. Kostade under 10k och fanns 10 min hemifrån.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top