Pluggat lågfartsmunstycke...?

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag hade isär förgasarna och bytte huvudmunstycken pga filter- och 4-1 system. Då upptäckte vi att lågafrtsmunstyckena var pluggade, med en liten svart "kork".

Någon som har erfarenhet av detta? Varför är det så?
 
Vissa konstruktioner av CV-föggar har dessa pluggar som hålls på plats av "flottörkoppen".
Man kan se de i manualer för hojar där dessa föggar med pluggar finns.
 
Tack för svar, vad händer om man tar bort dessa pluggar? En som jag pratade med sa att förgasarna är anpassade för SRAD, som ska ge övertryck i luftfiltret och då ska pluggarna bort.
 
Tack för svar, vad händer om man tar bort dessa pluggar? En som jag pratade med sa att förgasarna är anpassade för SRAD, som ska ge övertryck i luftfiltret och då ska pluggarna bort.

De e konstruktionstekniskt så för att man ska kunna byta lågfartsmunstycket, hade munstycket varit "fast" skulle man kunnat permanentplugga hålet.

Du kan ju alltid prova att köra utan pluggarna å meddela hur det gick...

Du vet, jappaneserna gör INGET konstruktionstekniskt utan orsak :)

Ska man överladda så kan ju annat gälla hurvida pluggarna ska sitta kvar eller inte. Men de e ju folk som provar sig fram å VET INTE 100% VAD som är RÄTT alltid.

Ofta så kan man i orginal verkstadsmanualer se figurer på hur typ start-systemet, lågfart-systemet-acc.-systemet och högfartsystemet fungerar.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top