"Pluggar" till wetrace-kåpor????

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har inga pluggar i mina kåpor, fick liksom inga med hojen :(

Vart hittar man sånt?

Verkar knepigt att göra själv.

Tanken är ju att du ska ta ur pluggarna när det är blött så de behövs ju inte... ;)

Har du dock inget kåpset med pluggar (men med hål) så kan det ju vara läge att lösa det. Jag köpte pluggar på Biltema för några år sen, dock kommer jag inte ihåg vad de var till ursprungligen, har för mig det var på Båt-sektionen...

Tanken är ju att du ska ta ur pluggarna när det är blött så de behövs ju inte... ;)

Har du dock inget kåpset med pluggar (men med hål) så kan det ju vara läge att lösa det. Jag köpte pluggar på Biltema för några år sen, dock kommer jag inte ihåg vad de var till ursprungligen, har för mig det var på Båt-sektionen...

Baljan har HÅL, men inga plugg ;)!

Mossens tips om silvertejp var ju inte värdelöst dock!

Whatever gets me running!

Last edited:
Du ska leta efter "karroseriplugg" tror de har det på Biltema. Annars har Mekonomen. Jag har i min låda också.

Är man det minsta som jag är så tappar man bort pluggar! Vare sig de kommer från Biltema eller Kurtze. Och DÅ kommer silvertapen fram. För där har man ALLTID tre rullar inom räckhåll!

Är man det minsta som jag är så tappar man bort pluggar! Vare sig de kommer från Biltema eller Kurtze. Och DÅ kommer silvertapen fram. För där har man ALLTID tre rullar inom räckhåll!
När du monterar pluggarna kan du ju tejpa dem också så tappar du inte bort dem heller. :)
Hängslen och livrem.

Last edited:
Du får göra som du vill. :)
När du tar bort så har de tejp på sig så tejpa dem i verktygslådan eller så.

Vill du testa i crossböjen eller högfartshögern på Falken? ;)

Den korta tiden som det tar innan du har upptäckt att du har ett sånt stort hål i motorn kan inte vara några problem för silvertejp att hålla så att det år någon fara för den delen, då är nog problemet snarare att den skvalpar ur båten och på bakhjulet. Däremot så kan det säkert vara så att när du väl har stannat och har oljan i båten så kanske tejpen släpper... men jag kör också med tejp, superstockförare som man är :D

Last edited:
Genomföringsmembran från Elfa brukar jag köpa. Finns i flera olika storlekar.

Precis som Gustav är jag väldigt skeptisk till silvertape men utgår i från att de som använder det vet att det fungerar. För man chansar väl inte när det gäller medtävlarnas säkerhet?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8