Plugga utlopp på termostat

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mitt termostatbygge börjar ta form, slangar är dragna och allt passar. KTM-termostaterna har två utlopp, ett för mycket m a o, varför det ena måste pluggas. Vad kan man använda, hur monterar man det och var får man tag på delarna? AKO här på forumet berättade för mig att han använde hemmasvarvade vinylpluggar som han limmade men något sådant kan jag inte fixa till, jag har varken tillgång till vinylstång eller svarv.

Teddy skrev:
Mitt termostatbygge börjar ta form, slangar är dragna och allt passar. KTM-termostaterna har två utlopp, ett för mycket m a o, varför det ena måste pluggas. Vad kan man använda, hur monterar man det och var får man tag på delarna? AKO här på forumet berättade för mig att han använde hemmasvarvade vinylpluggar som han limmade men något sådant kan jag inte fixa till, jag har varken tillgång till vinylstång eller svarv.

Tälja till en rundstav av trä, knö in den i hålet, trä över en hatt och en slangklämma?

Teddy skrev:
Jag har tillgång till svarv och vinylstång kanman köpa på tex Momentum. :tummenupp

Gustav O skrev:
Då får du träffa min yngre bror för jag vete tusan hur den funkar. :D
Fixar du nylon/vinyl?
Honom har jag redan träffat på SM Sviestad 2004 då han agerade stödperson. Självklart fixar jag plasten om jag bara hittar den, Momentum hade inte vinyl/nylon/plaststång.

Var köper man vinyl/nylon/plaststång? Tips mottages tacksamt?

Teddy skrev:
Honom har jag redan träffat på SM Sviestad 2004 då han agerade stödperson. Självklart fixar jag plasten om jag bara hittar den, Momentum hade inte vinyl/nylon/plaststång.

Var köper man vinyl/nylon/plaststång? Tips mottages tacksamt?
Det var min äldre bror det.
Momentum i Örebro har material som funkar bra. Kan kolla om Anders kan köpa lite innan helgen eftersom jag ska träffa honom på lördag. Vilken dimension?

Gustav O skrev:
Det var min äldre bror det.
Momentum i Örebro har material som funkar bra. Kan kolla om Anders kan köpa lite innan helgen eftersom jag ska träffa honom på lördag. Vilken dimension?
16, 15 och 10 mm (10 är en uppskattning, judt det hålet är ej uppmätt). Så det får väl bli att hitta något ämne som är större än 16 mm och svarva det till lagom storlek.

Det liksom pirrar lite i magen. Tänk att få svarva igen! Det har jag inte gjort sedan jag gjorde den där lampfoten i högstadiet. Vid närmare eftertanke kanske det är bättre att lillebror sköter svarvandet medan jag blandar saften och värmer bänken. Man ska göra det man är bra på.

Jag har nylonstav som går att använda för att tillverka pluggar. :tummenupp
Nu är det bara att boka tid vid svarven.

*/ ?>
Back