Plugga till teoriprov?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Hur är bästa och billigaste sätet att plugga till teori provet?

Finns det nåt dataprogram någon har och vill dela med sig av?

Nån billig bok man kan köpa? Hittade en från "liber" för 300:- som det inte stog mycket vettigt i..

Hur gjorde ni? Gå på teorikurs är ju rätt uteslutet dock...
 
Laddade ner något enkelt program med mc-frågor på DC, räckte för mig. :tummenupp
 
Pluggade hemma nåra dar innan. Läste böckerna 1 gång och det gick bra! :)

Böckerna: Körkortsboken och Mc boken
 
Last edited:
se till att läsa körkortsboken, jag skrev upp förra veckan och det var nästan inga mc-frågor, dock kuggade jag, skumma frågor och konstiga formuleringar,
och ändå har man körkort på bil sen tre år tillbaka
 
läste en gammal bok jag hade för bil..elle skumma igenom :D gick kanon...nya provet utan flervalsfrågor e lite jätte enkel :hihi
 
tja, jag skrev in mig på en trafikskola och då var jag mer eller mindre tvungen att köpa "teoripaketet", fick böcker, tillgång till deras datorer med program och möjlighet att vara med på teorilektioner... klarade mig med boken och programmen, så de ä väl de som du borde få tag på...
 
Skummade B-boken på toa dagen innan 25 minuter, pluggade lite datorfrågor i 2 timmar, klarade det.
 
Jabben skrev:
Laddade ner något enkelt program med mc-frågor på DC, räckte för mig. :tummenupp

Vad hette det? Lust att skicka över om du fortfarande har kvar?

msn: micke169@hotmail.com

Jaha, då kanske man skulle nöja sig med att läsa igenom B boken då, har väl kvar den i gömmorna nånstans. =)
 
Det övningsprogram som finns hos trafikskolorna går att hitta online. Det använde jag, ingen bok, ingen teorikurs, har haft B-kort i 10 år innan. Gick igenom programmets "prov" ett antal gånger och skrev sen upp och klarade mig direkt. Så med sunt förnuft och att man tar det lugnt och verkligen kollar efter saker som inte stämmer i bilderna så klarar man sig ganska lätt.

Kostnad 0kr (borträknat teoriavgiften som man måste betala oavsett)

Lycka till!
 
<micke> skrev:
Hur är bästa och billigaste sätet att plugga till teori provet?

Finns det nåt dataprogram någon har och vill dela med sig av?

Nån billig bok man kan köpa? Hittade en från "liber" för 300:- som det inte stog mycket vettigt i..

Hur gjorde ni? Gå på teorikurs är ju rätt uteslutet dock...


"Hittade" program av olika tillverkare på dc körde igenom dom i ett par dagar, pratade lite med körskolan som jag senare tog körlektioner av och fick skriva deras prov för 20:- st för att kolla mig innan uppkörningen... Började plugga en tisdag och skrev upp torsdag veckan därpå... Så leta på nätet å prata snällt med din körskola! Om du har tänkt dig ngn...

/Johan
 
Läs igenom böckerna ett par gånger. Japp, inklusive allt det roliga om vilken bil som får dra vilket släp. Du skriver B-teorin också, grattis!

Kör genom programmen sektionsvis. Plugga på där du bommar, inte bara just det du bommade på utan hela kapitlet. Kör så tills du bara bommar en ströfråga här och där.

Det förutsätter att du läst nog mycket i böckerna innan för att inte bomma allt för mycket första gången du kör programmen! Du skall kunna det mesta innan du börjar med programmen, datorn skall bara hjälpa dig att identifiera vilka avsnitt du har luckor på.

Det fungerar, fyra fel i måndags. :tummenupp

Mvh,
/Fredrik
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top