Ricken
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 19 Apr 2004
- Hoj
- RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har köpt mig en bättre begangnad TL1000R motor, enl. uppgift så har den gått 480mil.
Jag håller på o kikar igenom den lite innan jag ska montera in den i hojen.
När jag ska kontrollera ventilspelet så hör jag ett ploppande ljud...
Och upptäcker efter ett tag att det är den grejen som är nummer 14 på bilden.
Om ni inte ser vad det är så är det den som kammen trycker på, under den monteras shimsen vid justeringar...
När den trycks ner lite i början så trycks den snett, inte mycket men tillräckligt för att göra ett ploppande ljud när den rätar upp sig igen vid tryck mitt på den ifrån kammen.
Och då är frågan, är detta något som jag bör åtgärda eller märks det inte när mototrn snurrar fortare än mina manuella 3 varv/min??
Hoppas att någon förstår vad jag menar, även om det låter lite skumt kanske...
Jag håller på o kikar igenom den lite innan jag ska montera in den i hojen.
När jag ska kontrollera ventilspelet så hör jag ett ploppande ljud...
Och upptäcker efter ett tag att det är den grejen som är nummer 14 på bilden.
Om ni inte ser vad det är så är det den som kammen trycker på, under den monteras shimsen vid justeringar...
När den trycks ner lite i början så trycks den snett, inte mycket men tillräckligt för att göra ett ploppande ljud när den rätar upp sig igen vid tryck mitt på den ifrån kammen.
Och då är frågan, är detta något som jag bör åtgärda eller märks det inte när mototrn snurrar fortare än mina manuella 3 varv/min??
Hoppas att någon förstår vad jag menar, även om det låter lite skumt kanske...