Plockade just en hare...

sladden99

Har man inte vurpat, så fegar man...
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1/KTM
Plockade just en hare på vägen hem.. :(

Jaaa, d va första roadkillen med hoj då.... Fan va snabbt allt gick....

D va kolsvart å ingen belysning på vägen.. Desutom så har ja mörkt visir....

Så ja han inte se haren innan han va precis framför.... Han bara satt där... (självmord)?...

Desutom så körde polaren över den (bil) direkt efter så han sten dog 2 gr efter varann...

Inga synliga skador på hojen i mörkret (yamaha R6)... Få kolla ordentligt i morgon...

Ajdå... det var som fan pierre!

Höll själv på o kapa en katt med bilen ikväll!

sladden99 skrev:
Plockade just en hare på vägen hem.. :(

Jaaa, d va första roadkillen med hoj då.... Fan va snabbt allt gick....

D va kolsvart å ingen belysning på vägen.. Desutom så har ja mörkt visir....

Så ja han inte se haren innan han va precis framför.... Han bara satt där... (självmord)?...

Desutom så körde polaren över den (bil) direkt efter så han sten dog 2 gr efter varann...

Inga synliga skador på hojen i mörkret (yamaha R6)... Få kolla ordentligt i morgon...

Gjorde samma sak för många år sedan på min nsr, fick ett duktigt styrvobbel så jag tappade styret. Klarade mig dock på hjulen.

Fick du styrvobbel?

Åt du upp han?

Jag råkade ut för samma sak i kväll... :va
Haren kom hoppande och hamnade under bakhjulet, men dog inte direkt så jag var tvungen att dunka den i asfalten några gånger så den inte skulle ligga å plågas.. :(

Last edited:
D_fox skrev:
Haren kom hoppande och hamnade under bakhjulet, men dog inte direkt så jag var tvungen att dunka den i asfalten några gånger så den inte skulle ligga å plågas.. :(

Tråkigt, men bra handlat iaf!

Mja ja hade väl tanken på kaningryta på hemvägen men ides inte åka tillbaka å plocka upp den ... :tungan
Neee skämt å sido.. blev lite småäcklad när jag sen märkte att jag hade blod på och i hjälmen efter jag "sövt" den.. :gnissla

Last edited:
D_fox skrev:

Starkt jobbat. Krävs en hel del för att (utan redskap) avliva ett djur på det där viset.

Själv är min "största" roadkill än så länge en fågel med minibuss, så det lät ju mest. Hoppas jag slipper något större. :huvet (<-- knacka på trä)

Är man praktiskt lagd som jag, så ser man till att fånga sin fågel till roadkill på grenröret och stannar inte förrän den är medium-rare. Har hänt...

När jag åkte bakpå min polares 125a för några år sen så klippte vi en hare. Det var ganska otäckt. Den satt fast mellan drevet och kedjan, båda bakbenen av inälvorna var ut o in och haren hade dödsryckningar. Jag märkte ingenting förräns han stannade o hade foten full med blod och där satt den. Smärre chock man fick och ingen vidare trevlig syn! :(

jag körde över en platt 0.5L colaflaska inatt :yoparty hitech-roadkill

sv1k skrev:
Jag fick en halvfull t-sprits flaska på axeln när jag körde på nynäsvägen under gullmarsplan rondellen.
Bra smäll men ingen vurpa.

Någon lodis som grämde sig rejält där. Fast de gråter kanske inte över spilld t-röd.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT