plocka ur förgasare - gasvajer ( GPZ600R )

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag är antagligen korkad men Haynes kan inte hjälpa mig så nu vädjar jag till er.

Skall ut med förgasarna och nu skall bara gas och returvajrarna bort ur sina fästen, men hur??

Hur jag än vrider och vänder och skruvar uppe vid gasrullen är vajrarna spända och man kan ej haka ur dem vare sig ur det säte som håller själva höljet på kabeln eller vajern ( lilla pucken i änden)

Hilfe!! :confused:

Ett sätt:
Om du har släppt på spännarna som sitter på vajrarna och det inte räcker till kan du plocka isär gashandtaget och haka lös vajrarna, då borde du få nog mycket slack nere vid förgasarna.

Annars:
Prova först att vrida trotteln till max för hand nere vid förgasarna och haka lös gasvajern, vrid ner tomgången så långt det går, nu kanske du har nog mycket slack för att lossa returvajern.

Ett sätt:
Om du har släppt på spännarna som sitter på vajrarna och det inte räcker till kan du plocka isär gashandtaget och haka lös vajrarna, då borde du få nog mycket slack nere vid förgasarna.

Annars:
Prova först att vrida trotteln till max för hand nere vid förgasarna och haka lös gasvajern, vrid ner tomgången så långt det går, nu kanske du har nog mycket slack för att lossa returvajern.

Tack för svaret , första alternativet funkade bäst :tummenupp

Nu är förgasarna ur!

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN