Plocka ur dBkiller Leovince?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Skulle in med hojen på besiktning tidigare i veckan så jag knackade i dBkillern och skruvade i skruven som ska säkra att den sitter kvar.
Glad i hågen efter en lyckad besiktning så åker jag hem och ska ta ur dBkillern och gasa helvete = tvärstutt :huvet

Det går inte att rubba den, jag har kört hojen varm, knackat försiktigt runt om, provat dragit med en polygrip. Ingenting biter.

Ska jag behöva ta gasen och hetta upp den tills den glöder eller vadfan är det frågan om?
Någon med erfarenhet som kan hjälpa mig?

Plocka loss ljuddämparen och knacka ut den från andra sidan med hjälp av något avlångt tillhygge? :va

Hur hårt skruvade du åt dem egentligen? Mina db-killers i mina LeoVince sitter bara med en ynka skruv precis vid utblåset. Skruvar loss skruven, dra ut dem med tång. De "svävar" fritt inne i dämparna med någon millimeters avstånd, då det är skruven som fixerar dem.

Skruven är bortplockad, men killern sitter helt jävla tvärstumt! :/
Det var även tajt att få in den då spelet var i princip obefintligt när jag satte i den.
Får jag inte lös den efter en rejäl varmkörning så vet jag inte vad jag ska göra riktigt.
Lär inte gå att sticka något långt rätt genom dämparen heller då jag antar att det finns diverse mellanvägar osv?

Skruven är bortplockad, men killern sitter helt jävla tvärstumt! :/
Det var även tajt att få in den då spelet var i princip obefintligt när jag satte i den.
Får jag inte lös den efter en rejäl varmkörning så vet jag inte vad jag ska göra riktigt.
Lär inte gå att sticka något långt rätt genom dämparen heller då jag antar att det finns diverse mellanvägar osv?

Biltema har kylspray.

Kör hojen en sväng så dämparen blir varm.
Spraya sedan på DB-killern med kylsprayen alternativt med tryckluft.

En blandning mellan tight passning och temperatur kan gör att den sitter som järnet.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!