plocka isär thunderace gaffel

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
äss
Har plockat loss gaffelbenet på min thunderace för att byta packboxen som läcker, men jag blir inte klok på beskrivningen i verkstadshandboken...

Först beskrivs det att man ska skruva loss locket innan gaffelbenet lossas från kronan, men på bilderna har dom inte gjort det.
I momentet efter skriver dom att man ska skruva ur innerröret, men locket sitter kvar på bilden. Bilden efter visar att dom håller locket i handen...

Är det konstigt skrivet och man ska ta av locket först? Eller förstår jag fel, att man måste lossa lite på locket och sen skruva ur innerröret?

Du skall lossa locket innan du plockar ur gaffeln ur kronan då det är enda sättet att spänna fast innerbenet så att det inte snurrar när du vill skruva ur locket.

När locket är avskruvat från innerbenet skall du skruva av locket från inandmätet. Därefter demonterar du inandmätet och sedan kan du plocka ur innerbenet och byta p-boxen.

lossa på den övre kronans klämma innan du lossar på locket. Brukar klämma åt gängan annars så det blir svårt att lossa den(fula märken) använd om möjligt 6kants hylsa.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg