Plocka isär förgasare - Honda CBR 125cc

qPUTTEp

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2009
Hoj
2005 ,Honda CBR 125cc
Hallå,

Jag kör en Honda CBR 125cc årsmodell -05. Den har börjat krångla nu när jag kör, verkar inte som om den får bränsle som den ska. Jag har pratat med lite folk runt omkring, och dem rekomenderar mig att plocka isär förgasaren och blåsa rent den, samt fixa bränslefiltret. Bara ett problem, jag är än så länge så gott som helt okunnig vad det gäller sådana problem, men vill väldigt gärna lära mig. Är det någon kunnig och seriös medlem som skulle kunna bistå med lite instruktioner. Eller om man kan hitta instruktioner någon annanstans? Tips eftersökes.

//Patric

Ja hur förklarar man hur man skruvar en förgasare? Det bara skruva var lite försiktig bara å kolla hur sakerna sitter så ska det inte varan några problem finns ju inte direkt mycke delar att hålla reda på...

Ladda hem en meckbok, och lägg upp alla delar i ordning. Och så är det bara att plocka ihop omvänt.

Det låter som en vettig idé, jag har tittat runt lite efter sådana, men inte hittat så mycket. Har du något tips om var jag kan hitta en sådan bok för min hoj?

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn