Plocka ihop R6 motor -delar över...

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Efter byte av topplockspackning så har en del frågor uppkommit. Eftersom dokumentationen vid rivningen av motorn var, hmm.., bristfällig så behöver jag lite hjälp.
Jag har två slangar som jag har en aning om vart dom ska men vill gärna veta, se bild. Jag har även två slangar från kylaren som antagligen ska in någonstans, frågan är bara vart. Jag har markerat i bilden vart dom antagligen ska in men vet inte exakt vart.

Bifogat

• slangar.JPG
    slangar.JPG
    98.8 KB · Visningar: 70
  • motor.JPG
    motor.JPG
    80 KB · Visningar: 111
LazyL skrev:
2177151 Efter byte av topplockspackning så har en del frågor uppkommit. Eftersom dokumentationen vid rivningen av motorn var, hmm.., bristfällig så behöver jag lite hjälp.
Jag har två slangar som jag har en aning om vart dom ska men vill gärna veta, se bild. Jag har även två slangar från kylaren som antagligen ska in någonstans, frågan är bara vart. Jag har markerat i bilden vart dom antagligen ska in men vet inte exakt vart.

Slangarna på din vänstra bild skall förbinda insugen (de nipplar som sitter i underkant på varje insug och leder in i kanalen.
Den långa binder ihop 1-4 medan den korta binder ihop 2-3.
Du kan skita i dessa och bara plugga nipplarna om du vill.

Kylslangarna skall då in på de kvarvarande två (tätt sittande) nipplarna som du markerat mellam 3:an och 4:an.

M.v.h

Dr.Bike skrev:
2178647 Slangarna på din vänstra bild skall förbinda insugen (de nipplar som sitter i underkant på varje insug och leder in i kanalen.

Kylslangarna skall då in på de kvarvarande två (tätt sittande) nipplarna som du markerat mellam 3:an och 4:an.

M.v.h

Njaaa din lilla spjuver...
Slangarna skall gå från 1-3 & 2-4
Så var det i alla fall på Pingus R6a vi filade på!

Och slangen tycker jag personligen är lite tunn för att skita i! :lol

Kamikaze kid skrev:
2178653 Njaaa din lilla spjuver...
Slangarna skall gå från 1-3 & 2-4
Så var det i alla fall på Pingus R6a vi filade på!

Och slangen tycker jag personligen är lite tunn för att skita i! :lol

Hm - ok, jag kollar EN gång till i MANUALEN! ;) (vakuumutjämningsrör, som om vakuumet är ställt bra, inte har någon betydelse iaf...anm.)

Dr.Bike skrev:
2178659 Hm - ok, jag kollar EN gång till i MANUALEN! ;) (vakuumutjämningsrör, som om vakuumet är ställt bra, inte har någon betydelse iaf...anm.)

Gör det du!
Men den korta satt mellan 2-4 och lång 1-3 runt termostathuset!

Förövrigt är det alltid bra med delar över...
Man vet aldrig var man kan behöva dom! :tummenupp

:tummenupp Tack, det är till med logiskt när man tänker efter. Konstigt är att det inte är särskilt väl dokumenterat i varken Haynes eller Yamahas egna manual... Nå vad lär vi oss av detta? Ha inte för bråttom när du plockar sönder en motor för det tar bara dubbelt så lång tid att sätta ihop den igen. Dokumentera, dokumentera...
Dr.Bike skrev:
2178647 Slangarna på din vänstra bild skall förbinda insugen (de nipplar som sitter i underkant på varje insug och leder in i kanalen.

M.v.h

Jag gör 20 snabba böjsträck!
Kidden hade rät och skall skjutas!
Så här ska det dras, och jag kollade lite för snabbt!

Bifogat

• R6 slangar.jpg
    R6 slangar.jpg
    65.3 KB · Visningar: 74
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu