Plocka hem hoj från USA!!!

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Tjena Panelen!

Är det någon som har plockat hem en hoj från USA som har några bra tips!
Kan man undvika att behöva skatta och betala moms om man tar hem det som skrot om man bara tänker ha den som racehoj?

:tuttar :tuttar :tuttar

Jag vet inte men jag skulle misstänka att du åker på skatt ändå, troligen så har skrot en lägre tullsats, en hel mc (över 125 cc) har en tullsats på 6%, du kan nog hitta det på tullverkets hemsida, momsen tror jag bli jobbig att komma undan, då USA inte var med i EU senaste jag kollade :D.
Kidnappar din tråd lite och undrar om man köper en ny hoj i staterna, får jag betala moms där då som privatperson?

Läste om en kille som plockade isär en hoj och tog den med sig som vanligt bagage, jämnt uppdelade på sitt sällskap om 4 personer. Då är det begagnade reservdelar... och tror knappast att du blir haffad i tullfiltret.

Orkar du böka och feppla rätt mycket... kanske det kan vara värt det. Annars är nog en nedlagd hoj från Tyskland det bästa.

andersbrink skrev:
Läste om en kille som plockade isär en hoj och tog den med sig som vanligt bagage, jämnt uppdelade på sitt sällskap om 4 personer. Då är det begagnade reservdelar... och tror knappast att du blir haffad i tullfiltret.

Orkar du böka och feppla rätt mycket... kanske det kan vara värt det. Annars är nog en nedlagd hoj från Tyskland det bästa.

Japp instämmer...lägg ner från USA!. Köp något småskadat från Tyskland

Om du ändrar värdet på hojen till 500:- sek så slipper du skatten. Kan bli svettigt om d skulle råka hända ngt me den på resan dock. Har själv aldrig köpt en HEL hoj från US men vet att det finns killar som kan skicka den som gåva om du letar runt lite på t.ex Ebay.

Är intressant då man kan få en 02:a R1 i bra skick för 40 k

jag kan ev. fixa fler skrotade hojjar från italien om intresse finns!? jag har själv köpt en cbr 600 - 02!

//Henke

Evil_Henke skrev:
jag kan ev. fixa fler skrotade hojjar från italien om intresse finns!? jag har själv köpt en cbr 600 - 02!

//Henke

Du kan väl pm:a vad du kan fixa för hojar?

andersbrink skrev:

Detta var ju bara fiktion.... :rolleyes:

I detta fallet var det dessutom en racer på ca 100 kilo, jag skulle lätt kunna tänka mig att åka till USA eller framförallt Japan för att plocka hem en 125 eller 250 Racer i ett par hockeytrunkar. Men en stor diesel kan man lika bra skaffa i Europa nånstans.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien