Plocka bort orginalinstrumenteringen på 929:a?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har drevat om hojen så mätaren visar fel, dessutom vill jag ha en kåpa som sitter direkt mot gaffelbenen. Ingen plats för orginalinstrumenteringen med andra ord...

Har plockat bort den och startat hojen, verkar funka utan problem. Är det något som kan ta skada av att köra så? Behöver man göra några andra kopplingar för att allt ska funka som det ska?

Största nackdelen är ju att man blir av med varningslampan för bensin, så törstig som firebladen är så behövs den faktiskt. Hur gör man om man vill koppla in en lampa för soppan?

Köp acewell mätare, rymms bra bakom det mesta och har allt man behöver.

Hade iofs tänkt mig en budgetvariant i sommar - cykeldator med andra ord.... Men vet du om orginalmätaren har någon som helst annan funktion än visning av varv, hastighet och lampor? D v s inget som är ett "måste" för att kunna köra med hojen? Är det riskfritt kör jag med endast cykeldator säsongen ut.

Kolla så att blinkerserna fungerar. På 954:an sitter blinkersreläet i instrumenteringen så de slutar funka om man tar bort instrumenteringen. Om du använder blinkers vill säga men det tycker jag att du ska göra, för din egen och andras skull :)

Hade iofs tänkt mig en budgetvariant i sommar - cykeldator med andra ord.... Men vet du om orginalmätaren har någon som helst annan funktion än visning av varv, hastighet och lampor? D v s inget som är ett "måste" för att kunna köra med hojen? Är det riskfritt kör jag med endast cykeldator säsongen ut.

Min 900 -97 funkade klockrent utan men som DR-Zätare sa, kolla allt bara.

Är inte så dyrt med acewell ändå, köpte min för 1500 och den har allt som behövs + går besiktiga med etc.

Ok, låter bra det!

Kan meddela att det gick alldeles utmärkt att blinka utan orginalinstrumentering med en 929:a.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back