Plocka bort motorn vid renovering?!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Hejsan.
har en R1-01 som jag ska renovera växellådan på. Vad jag har försått så ska det räcka med att plocka bort botten delen så ska man komma åt drev och allt sånt. Kan det räcka med att sätta hojen på tolvbågen och plocka bort bottenplattan och på så sätt komma åt allt kraffs? Eller man måste plocka av motorn från ramen? Hur gör man isåfall med den bulten som går genom svingen/ramen och motorn? Ska man sätta dit något annat som håller svingen och ramen på plats?

Hjälp en nybörjare =)

Vapor skrev:
Hejsan.
har en R1-01 som jag ska renovera växellådan på. Vad jag har försått så ska det räcka med att plocka bort botten delen så ska man komma åt drev och allt sånt. Kan det räcka med att sätta hojen på tolvbågen och plocka bort bottenplattan och på så sätt komma åt allt kraffs? Eller man måste plocka av motorn från ramen? Hur gör man isåfall med den bulten som går genom svingen/ramen och motorn? Ska man sätta dit något annat som håller svingen och ramen på plats?

Hjälp en nybörjare =)
då ramlar ju vevaxel å hela skiten rakt ner.

???? ur med motorn bortskämda deltaboxägare!

Renovera

Det är ingen motorbult som går igenom svingen.Svingen har en separat bult.Och växellådan går att komma åt underifrån, men nog smidigare att jobba på en lös motor

Och vevaxel ramlar inte ur...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...