Plocka bort luffarturbon, är det smart?

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Blata Quadard
Hmm...har krashat den vackra blå och inga nya kåpor blir det förrän till hösten. För att köra den naken skulle jag vilja plocka bort hela luftintaget, och bara få luft genom hålen i ramen. Hur skulle det funka? Är det inte så att flottörhusen eller nått också är trycksatta? Det är iallfall någon litet rör dit från fronten. Någon som är mer kunnig än mej..hjälp mej

Före:
img3fbf4a14ed328.jpg

Efter:
img40c4bd01cb109.jpg

det går nog bra!..men du kan ju fasta nån sorts nat i hålet så du inte får småfåglar i luftfiltret..

bunny rabbiT skrev:
Hmm...har krashat den vackra blå och inga nya kåpor blir det förrän till hösten. För att köra den naken skulle jag vilja plocka bort hela luftintaget, och bara få luft genom hålen i ramen. Hur skulle det funka? Är det inte så att flottörhusen eller nått också är trycksatta? Det är iallfall någon litet rör dit från fronten. Någon som är mer kunnig än mej..hjälp mej

Helt rätt, flottörhusen är trycksatta. Den ingången/slangen måste sitta i samband med luftintaget så att du inte svälter ut motorn (klen blandning).

Det är den lilla slangen som har sitt inlopp i det lilla hålet i ovankant på luffarturbon.

(skrivet efter hur mitt minne säger att det såg ut på min zx9....)

Vi närmare titt på dina bilder kan man tydligt se den lilla tratten inuti insuget.

/HW

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck