Plocka bort "dB killer"

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
ZX12R
Hej,
Har ett Yoshimura RS3 Titan bolton till en ZX12R liggandes pga att jag köpt nytt (det lät inte tillräckligt).

Ser nu att det sitter en dB-liknande sak i utmynningen på Yoshimura blåset. Det verkar dock inte gå att plocka bort med lätthet, men det gör det kanske?
Någon som provat? Hur blev resultatet?

Last edited:
Dom kan sitta utav bara h*lvete..

Jag har förvisso inte yoshi, men jag fick öppna dämparen i bakänden (4 bultar där röret går in i den) och knacka ut db-killern inifrån.

Jag hade bara en liten skruv på undersidan av röret, alldeles längst ut. Tog bort skruven, sen fick jag rycka och ha mig med en tång om db-killern. Satt som fasen, men lossnade till slut. :)

Jag hade bara en liten skruv på undersidan av röret, alldeles längst ut. Tog bort skruven, sen fick jag rycka och ha mig med en tång om db-killern. Satt som fasen, men lossnade till slut. :)

Jo, jag hade en skruv popnitad på mitt Devilrör, men hittar inget på mitt Yoshimura.

Hmm, hade varit roligt att höra hur det egentligen skall låta. :-/

Så här ser det ut iallafall.
Antar att det kanske går att plocka ur med våld, men vill inte förstöra när jag skall sälja det. Det är även borrat fyra cm stora hål längst inne i dB killern, vilket säkert är till för att förstöra ljudet.

IMG_1654.jpg

IMG_1652.jpg

IMG_1650.jpg

Last edited:
Mitt Mivv har bara en låsring man tar bort och sen drar man ut killern utan problem. Med en låsringstång tar det 15 sek att få ut killern.

har du svets?
bara att punktsvetsa på de igen sen när du dragit av de med våld :rolleyes:

har du svets?
bara att punktsvetsa på de igen sen när du dragit av de med våld :rolleyes:

Nja, svets har jag nog inte, men det kvittar. Har inga planer på att sätta tillbaka den. Vill ju bara veta om det går att plocka bort den, eller om den sitter fastsvetsad, eller något annat sätt sitter fast.

Nja, svets har jag nog inte, men det kvittar. Har inga planer på att sätta tillbaka den. Vill ju bara veta om det går att plocka bort den, eller om den sitter fastsvetsad, eller något annat sätt sitter fast.

aja, du kan ju pröva med blåslampa och värma upp metallen sen dra/knacka :) bör lossna, annars kan du alltid maila företaget brukar sitta ett nummer på en bricka pläterad någonstans

Gör inga sora ingrepp.

Köp en glidhammare, stoppa in den i hålet och slå ut insatsen.

Finns exv på biltema för 149:-

fick loss mina på acrat genom att varmköra hojjen ordentligt sen tog jag tryckluft på burk, så man har för o rengöra tangentbord osv o vänder upp o ner o kyld pluggen med drivgasen, sen var det bara o ta tången o dra ut skiten

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back