Plenum/ insug 1100RW-93 (suzuki)

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Stora problem!!!!

Nån klåpare före mig har ställt till det , Av någon anledning så har man borrat 78mm borr samt klämt dit kawasakikolvar med 18 mm kolvbult samt bussat lilländen ( 20 standard)


Man har fodrat så dåligt att ett dike mellan fodren har uppstått ( slipat för mycke där fodren går ihop)

Naturligtvis resulterat i blåst topp packning

Efter en tokig ide från mig så har nu hårdlöts i mellan fodren med mindre bra resultat , småsprickor samt lite smällt alu runt det hela

Känns som den raden är helkass

Så finns det nån som ligger på delar till dessa motorer ( cylinder rad)

Problemet blir ju också att orginalkolvarna inte lär passa även om bussningarna pressas ur , förmodligen har hålen honats innan bussningsmontering

:va :va :huvet :va Vad gör man?
 

GSX-R1100W93

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
suzuki gsxr1100
Stora problem!!!!

Nån klåpare före mig har ställt till det , Av någon anledning så har man borrat 78mm borr samt klämt dit kawasakikolvar med 18 mm kolvbult samt bussat lilländen ( 20 standard)


Man har fodrat så dåligt att ett dike mellan fodren har uppstått ( slipat för mycke där fodren går ihop)

Naturligtvis resulterat i blåst topp packning

Efter en tokig ide från mig så har nu hårdlöts i mellan fodren med mindre bra resultat , småsprickor samt lite smällt alu runt det hela

Känns som den raden är helkass

Så finns det nån som ligger på delar till dessa motorer ( cylinder rad)

Problemet blir ju också att orginalkolvarna inte lär passa även om bussningarna pressas ur , förmodligen har hålen honats innan bussningsmontering

:va :va :huvet :va Vad gör man?

Hej , bli inte orolig jag har massor med delar som ligger hema till en 93 har även fyra stycken carrillo vevstakar i jätte fin skick hör av dej vid intresse !!!
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Lite update! Nu är den körbar , Börjar få stil på Megasquirt insprutningen med

Jag vet att jag ligger efter här och jag har sett dina bilder tidigare, men det var inte förrän nu jag reagerade på turbons placering. Är det en synvilla eller är den under oljenivån:va Om den är det, får du ur oljan ur returen eller har du löst det på något annat sätt:va
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top