En kompis har precis köpt den nya modellen av ps2 (den lilla) och idag lämnade han in den på chippning och det var muppet-chippet han skulle få i den. Men det ska tydligen vara problem på många ps2
r med att lasern ger upp om man har för transparenta skivor då lasern går igenom och pajjar nåt i den. Det finns en fix för det hela som automatiskt stänger av konsollen om lasern jobbar för hårt men det är tydligen ingen 100%-ig garanti för att det ska fungera klockrent.
Nu undrar han vilka skivor man ska köra för att undvika detta problemet. Jag påstår att det borde fungera prima med memorex dvd-r skivorna men jag kan ju inte uttala mig då jag itne har någon erfarenhet av detta. Bulk och princo var tydligen förbjudna så dessa ska han absolut inte köra på iaf.
Någon som vet om memorex är grönt att köra på eller kanske kan rekommendera någon annan vettig skiva som är relativt lätt att få tag på?
Nu undrar han vilka skivor man ska köra för att undvika detta problemet. Jag påstår att det borde fungera prima med memorex dvd-r skivorna men jag kan ju inte uttala mig då jag itne har någon erfarenhet av detta. Bulk och princo var tydligen förbjudna så dessa ska han absolut inte köra på iaf.
Någon som vet om memorex är grönt att köra på eller kanske kan rekommendera någon annan vettig skiva som är relativt lätt att få tag på?