playstation2 eller x-box

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Tänkte införskaffa mig en playstation2 eller en x-box att ha hemma hos tjejen för att hennes dator går inte att spela på. Undrar vilket som är bäst att ha rent spelmässigt grafik etc etc har inget behov av dvd spelare så den delen kvittar. Spelar mest bilspel och skate spel typ dave mirra, tony hawk etc etc inte så mycket skjuta skjuta. Är kanske Gamecube något att ha kan man bränna spel till den?

Hade tänkt att chippa den konsol jag köper och köra brända spel. Vilken är bäst lämpad för chippning? Vill gärna höra både för och emot argument och vart man kan hitta dessa billigt.

Hjälp mig att välja vilken jag ska ha och varför jag ska ha den
OBS jag vill inte ha x-box 360 och vill inte vänta på PS3

Jag har xboxen!
Den är billigare och har hårddisk.
Spelens kvalité kan jag inte uttala mig om.
Det finns mer programvaror att tillgå till en xbox än en ps2.

köp helt klart xboxen, skönare kontroller, bättre grafik, inbyggd hårddisk (inga minneskort yey).

XBox: Billigare, marginellt bättre grafik, betydligt enklare att chippa och sätta i stor HD i.
PS2: MYCKET större utbud av Bra spel, svår/dyr att chippa, större filer att ladda ner.

Glömde: Är du känslig för surrande fläktar, glöm krysslådan...

Last edited:
Jag har både PS2 och XBOX, favoriten är XBOX'en eftersom i den råkar det nu sitta en 320gigs disk i. Så där är spelen billiga, till PS"'an måste jag ju lägga ut 10:- per spel så det känns lite pissigt. Dessutom är det segt att ladda skivor, bättre från HDD. Förstår inte hur man orkade sitta och stirra på en "loading" skärm så länge förut, nu blir man ju otålig om det tar mer än ett par sekunder att ladda. Ska du spela bilspel och sådant så skulle jag rekommendera XBOX, eftersom det känns som det finns flest bra sådana spel till XBOX'en, men då går du ju misste om den bästa spelserien, Gran Turismo. Plus att snart Tourist Trophy släpps till PS2, det är ju ett måste, nästan så det är värt att köpa ;)

jra_racing skrev:
Tänkte införskaffa mig en playstation2 eller en x-box att ha hemma hos tjejen för att hennes dator går inte att spela på. Undrar vilket som är bäst att ha rent spelmässigt grafik etc etc har inget behov av dvd spelare så den delen kvittar. Spelar mest bilspel och skate spel typ dave mirra, tony hawk etc etc inte så mycket skjuta skjuta. Är kanske Gamecube något att ha kan man bränna spel till den?

Hade tänkt att chippa den konsol jag köper och köra brända spel. Vilken är bäst lämpad för chippning? Vill gärna höra både för och emot argument och vart man kan hitta dessa billigt.

Hjälp mig att välja vilken jag ska ha och varför jag ska ha den
OBS jag vill inte ha x-box 360 och vill inte vänta på PS3

Har ett ps2 med papst fläkt (låter typ nada) och tony hawk och san andreas du kan få köpa för typ 600 spänn om du letar efter sånt.

Köp Krysset!

Hur lätt som helst att chippa...om man har en polares farfar som är grim på att löda:D

zpeppy skrev:
Köp Krysset!

Hur lätt som helst att chippa...om man har en polares farfar som är grim på att löda:D
Det kan nog alla göra, jag hade lött i 5 min innan jag chippade min xbox och det va inga problem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg