Playstation 3

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Är lite inne på att skaffa en ps3:a... Mycket för att ha den som multimediamaskin med Blue-ray, nätverk etc.

Är det några som har några synpunkter på den? Är den stabil? Kan man flytta över filmfiler direkt från pc:n via nätverket? Hur fungerar det att surfa med den?

Annat plus och minus jag borde veta innan jag slungar iväg pengarna?

:va

Tja.

Tycker det är en jäkligt bra spel- o BDmaskin för pengarna men följande (tycker jag) är lite klent:

- DVD-avspelning ej reg.fri
- Anv.gränssnittet är snyggt men lite segt/omständigt
- Streama media från PC till PS3 med TVersity funkar ganska tasikigt
enligt mig. Eller snarare inte alls. PC->PC funkar men inte PC->PS3.

Jag har en htpc också och tycker helt klart att den är smidigare som ren media maskin faktiskt.

Detta är iaf min uppfattning. :)

Jag har använt PS3 via trådlöst nätverk 54Mbit och det funkar mycket bra att streama Div X, lyssna på musik, kolla foton och hemvideo. Surfa funkar sådär, visst det går men i bara nödfall känns det som. Det går ju att ansluta usb-tangentbord/mus. Även usb-webbkamera går att ansluta.

Jag använder den också som karaoke-maskin med spelet Singstar.

En kul grej är minneskortsläsaren (tror inte det finns på 40Gb-versionen), har man plåtat så tar man bara minneskortet direkt i läsaren så får man bildspelet serverat.

Sen finns det ett par ruskigt bra spel, GTA IV och Call of Duty 4.

Jag kör den även som DVD/BD-spelare till projektor och det funkar bra, helt ok bild i jämförelse med min DVD-spelare Philips DVP-720.

Den är stabil, men det är irriterande ibland att ladda ned uppdateringar för att det tar tid. Men uppdateringarna är i sig är kanon, ofta får man nya funktioner. Nu kan man tydligen fjärrstyra sin PS3 via en PSP. Har inte testat själv men det verkar fränt. Tydligen kan man kolla sin webbkamera.

Jag rekommenderar ! :)

Kan inte göra annat än instämma. Haft min i drygt 4 mån, och tycker att det är en väldigt kompetent spel samt underhållningsmaskin.

Problem med med att streama håller jag inte med om. Visst, det fungerar bättre om man kopplar in en extern HDD, eller lägger in på PS3:an egna.
Men orkar man inte det så är streama ett bra komplement!

jag hade 60gb versionen och 7 spel. Sålde för att jag ville ha pengar till en Mc fick 8000 för det , var ett tag sen :D Var värt det även om man kan sakna ps3an ibland! Funkade inte klockrent att streama tyckte jag... inte 100% stabilt, Men finns ju många program man kan använda så. Lira online via ps3an är gött, bra med trådlöst.. har haft många tv spel men de håller sig inte så länge så säljer jag det igen. :]

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back