Playstation 3 ute för bokning!

Empa: Ok, tack för den korta sammanfattningen. Jag har haft Xbox tidigare, gillade den med Halo och Splinter Cell. Men en PS3a skulle inte vara dumt att prova heller, den ligger mig närmre i valet iaf.

-Rosen- skrev:
2405230 eller så väntar du ett extra år (:gråta) och skaffar det till dator

Aldrig i livet, vare sig dataspel eller försenade GTA kommer in i mitt crib, där är det tv-spel och fräscha releaser som gäller. :fakta

MikkE skrev:
2405217 Ska man köpa PS3 eller Xbox 360?

En 360 tycker jag men vänta tills dom lyckats knäcka den så man kan ladda
ner alla spel / filmer / applikationer direkt ner i boxen.
(som min gamla kan nu :) )

/jimpa

Modifier skrev:
2405463 En 360 tycker jag men vänta tills dom lyckats knäcka den så man kan ladda
ner alla spel / filmer / applikationer direkt ner i boxen.
(som min gamla kan nu :) )

/jimpa

Vem vet hur långt tid det kan ta? Dessutom är ju chip olagligt numera så det lär väl bli svårare att fixa även ifall någon nisse kommer på en lösning.

Modifier skrev:
Efter ombyggnad av min Xbox med montering av 200 gig disk så
kommer ingen av dom nya i närheten...

Det beror väl lite på hur intresserad man är.
Med tanke på att du jämför din 200gb vanliga xbox med den nya generationens konsoler är ju lite som att jämföra datorer för 6 år sen och dagens värstingdatorer.

Empa skrev:
2405236
Ja jag menade funktionsmässigt (film, streama från datorn, m.m), sen att man får "godiset" med är bara bonus :D

hehe du ska se att program för ps3´an så att man kan streama från datorn snart kommer, linux tallibanerna är snabba på att försöka bräcka allt MS gör.

Vet inte hur det är med 360´n men på PS3´an så kan man byta HDD´n helt utan problem, bara att köpa en större och trycka in. Dock så är de små 2,5" s-ata diskarna inte helt gratis, en samsung spinpoint 120GB går på omkring 1150:- till den, det är det enda minuset, dock så har lådan usb kontakter så en extern hdd är nog inte helt omöjligt.
Sen så finns ju även möjligheten att koppla in tangentbord och mus :tungan

5800kr såg jag på audiovideo att Ps3 skulle kosta.
Själv köpte jag ett gamecube för 599kr på www.spelbutiken.se :hihi det är bra att ligga lite efter i tvspels-världen

Som det står så verkar dom ha leveransproblem av blue-ray dioder eller nåt vad jag kan förstå :va

Har läst att nordamerika kommer att få 400.000 konsoler och japan 100.000 stycken. Konstigt att dom beslutar sig för att Europa inte får en enda.
Dock ska ju PS3 vara regionsfri när det gäller spelen så det går ju säkert att få tag på en importerad om man har tur. Kanske inte så kul om den börjar krångla iofs. Dessutom kommer du inte kunna se region 2 filmer om du köper en amerikansk.

Undrar hur mycket dessa kommer att kosta på Ebay när det är dags för release :hihi

Det enda positiva jag ser i detta är att förhoppningsvis om det är några "barnsjukdomar" på PS3 så kanske dessa hinner fixas innan Europa får leverans....fast mest suger detta åsnebollar....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT