Playstation 3 ute för bokning!

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Såg för länge sen att det var ett gäng här som var sugna på konsollen med det underliga utséendet.
Så min fråga borde inte vara allt för långsökt, är det någon här som vet vad som ingår i boxen? Har jagat som en dåre men hittar absolut ingenting, är det två handkontroller, ingår HDMI kablar, ingår något/några spel vid releasen av de förhandsbokade enheterna här i sverige osv?

Maskinen som kommer till Sverige är det "stora paketet", det lilla paketet kommer troligtvis inte släppas i Sverige, det som skiljer är att det lilla paketet har en hårddisk på 20gb, det stora 60gb. Det lilla paketet kommer inte heller har HDMI-utgångar. Det stora paketet borde rimligtvis även ha HDMI-kablar. En handkontroll till maskinen är högst sannolikt. Spel kommer att säljas separat men de flesta stora tv-spelsbutiker kommer förmodligen att sälja maskin+spel till paketpriser.

Jobbar som tv-spelsförsäljare så ös på med frågor om det är något ni undrar. Dock så har vi inte fått alltför mycket info om PS3an

Någon skrev att den stora skulle kosta 6 tuss i sverige, det lär den ju inte göra om den kostar 600 usd i förenade nationerna. 600 usd är ganska exakt 500 eur vilket är det enda jag hört.
Sex tusen lär jag aldrig slanta, kanske fem. När GTA4 kommer betalar jag dock gärna en tia om det behövs. :yoparty

Markus skrev:
2403565 Någon skrev att den stora skulle kosta 6 tuss i sverige, det lär den ju inte göra om den kostar 600 usd i förenade nationerna. 600 usd är ganska exakt 500 eur vilket är det enda jag hört.
Sex tusen lär jag aldrig slanta, kanske fem. När GTA4 kommer betalar jag dock gärna en tia om det behövs. :yoparty

Den kommer med all sannolikhet inte vara lika "billig" som i staterna. Att det kommer kosta ca 6000:- stämmer nog alltför bra tyvärr :(
Hade det inte varit för enormt stora möbel- och elektronikinköp den närmsta månaden så hade jag bokat den direkt, något jag har sagt i över 1 år nu. Men jag får väl vänta en månad extra och köpa direkt över disk istället. Och samtidigt hoppas på att den hinner bli några kronor billigare.

Dee_cati skrev:
2403603 Den kommer med all sannolikhet inte vara lika "billig" som i staterna. Att det kommer kosta ca 6000:- stämmer nog alltför bra tyvärr :(
Hade det inte varit för enormt stora möbel- och elektronikinköp den närmsta månaden så hade jag bokat den direkt, något jag har sagt i över 1 år nu. Men jag får väl vänta en månad extra och köpa direkt över disk istället. Och samtidigt hoppas på att den hinner bli några kronor billigare.

Jag har som sagt bara hört 500 eur innan jag läste på amerikanska hemsidan där det står 600 usd, var kommer den uppgiften om sex tusen ifrån?
Dessutom, kan man redan boka den?:confused:

Markus skrev:
2403633 Jag har som sagt bara hört 500 eur innan jag läste på amerikanska hemsidan där det står 600 usd, var kommer den uppgiften om sex tusen ifrån?

På webhallen verkar det så.

Markus skrev:
2403633 Jag har som sagt bara hört 500 eur innan jag läste på amerikanska hemsidan där det står 600 usd, var kommer den uppgiften om sex tusen ifrån?

som jag skrev ovan så kommer det finnas ett "litet paket", som kommer gå på ungefär 500 eur, förmodligen det du hört om, men som sagt, ganska troligt att det inte kommer till Sverige. Du ska nog vara glad om du får en maskin till release om du bokar nu.

Markus skrev:

Inga fakta framför mig, vet bara vad jag sjäv har läst om det. Troligtvis så är det som skorven säger.

Det verkar ju som ni säger, 5890 hos SIBA. Man lär ju få köpa ett sådant där minneskort ändå. :lol

X BOX RULE !!..... skulle aldrig köpa en ps 3 för det priset.
Efter ombyggnad av min Xbox med montering av 200 gig disk så
kommer ingen av dom nya i närheten...:)
Bara mata in allt man vill ha :tummenupp

Så fort dom lyckas knäcka nya X boxen så blir det lätt en sådan.

/X Box lover :)

Modifier skrev:
2404923 X BOX RULE !!..... skulle aldrig köpa en ps 3 för det priset.
Efter ombyggnad av min Xbox med montering av 200 gig disk så
kommer ingen av dom nya i närheten...:)
Bara mata in allt man vill ha :tummenupp

Så fort dom lyckas knäcka nya X boxen så blir det lätt en sådan.

/X Box lover :)

Jo men högupplöst är något man skulle vilja ha.
Sen bygger väl PS3an på någon slags linux dist och sony har väl uppmanat användare att göra egna applikationer.
Så PS3an kommer nog att bli minst lika användbar som den gamla xboxen.

Empa skrev:
2405100 Jo men högupplöst är något man skulle vilja ha.
Sen bygger väl PS3an på någon slags linux dist och sony har väl uppmanat användare att göra egna applikationer.
Så PS3an kommer nog att bli minst lika användbar som den gamla xboxen.

Sen så får man även med blu-ray dvd läsare, wlan, 60GB s-ata hdd och sony´s verision av xbox live är gratis, så ptja, hur bra var nu 360´n på prylar kontra pengar? Linux i grunden på den ja, kan komma en hel del roliga applikationer till den senm :)

Markus skrev:
2403565 Någon skrev att den stora skulle kosta 6 tuss i sverige, det lär den ju inte göra om den kostar 600 usd i förenade nationerna. 600 usd är ganska exakt 500 eur vilket är det enda jag hört.
eller så väntar du ett extra år (:gråta) och skaffar det till dator

MikkE skrev:
2405217 Ska man köpa PS3 eller Xbox 360?

Beror på vad man prioriterar.

Xbox360
+
Finns nu
Billigare

-
Ej HDMI
Ej Blu-ray/HD-DVD (om man inte köper en extra grej)
Inte stort spelutbud
Väldigt låst

PS3:
+
HDMI
Blu-ray
Kommer att finns många hemgjorda applikationer till den

-
Finns inte nu
Dyr

Edit: Efter jag såg Carpe me`s inlägg om gratis live så blir väl inte Ps3an så mycket dyrare efter några år om man spelar online, vet inte hur mycket Xbox live kostar men det drar väl iväg efter några år.

Är vad jag kommer på fyll gärna på med mer.

Personligen tycker jag PS3 verkar mer intressant än Xbox360, vart inte så imponerad av Xbox360 faktiskt, iofs så dröjer det väl ett tag innan dom lär sig att utnyttja konsollens prestanda till max.

Carpe me skrev:
2405222 Sen så får man även med blu-ray dvd läsare, wlan, 60GB s-ata hdd och sony´s verision av xbox live är gratis, så ptja, hur bra var nu 360´n på prylar kontra pengar? Linux i grunden på den ja, kan komma en hel del roliga applikationer till den senm :)

Ja jag menade funktionsmässigt (film, streama från datorn, m.m), sen att man får "godiset" med är bara bonus :D

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...