Playstation 3 eller XboX 360?

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Ja precis, vilken bör man välja? Har alltid föredratt Playstation mer innan när Ps2 och det bara fanns. Men nu skiljer ju priset en del på dessa också...

PS3 - 4500:- (+ Blueray / -lite dyr.)

Xbox360 - 2000:- (+ billig / - ingen blueray och inte riktigt de spelen jag ville ha men finns bra där med.)

Är PS3:an värd 2500:- mer? Det är dock vad en blueray spelare kostar idag att köpa.

/M

Enl rykten kommer ps3an att släppa en bantad vers snart utan ps2 stöd.
Har 360 och ångrar att jag inte har en ps3a.
360 låter över djävligt mycket kan iof tas bort om man chippar det.
Har 50 plasma så jag gillar blueray=)

Kort svar: ja!

PS3:an har en av marknadens bästa Bluerayspelare och om man har eller avser skaffa en skärm med vilken man kan nyttja Blueray så är köpet givet.

Jag funderar på att köpa en 360 eftersom den kan chipas för gratisspel så tillsammans med 5-10 spel så blir prisskillnaden ganska avsevärd.

Alltså 2kkr för 360n eller 10kkr för PS3an inklusive en bunt med spel.

Har själv en 360 men om jag skulle köpa nåt idag skulle det bli en PS3.
Det jag däremot skulle sakna vore Forza Motorsport... däremot så skulle frugan få singstar och jag Time Crisis och GT.

Det ryktas väldigt mycket just nu om att det kommer blueray till 360 snart.

Det kommer komma ut en PS3:a med 160 gb HDD nu i slutet av oktober vad jag vet iaf.
Har också 50" plasma så jag vill gärna ha blueray. :näsblod

Kort svar: ja!

PS3:an har en av marknadens bästa Bluerayspelare och om man har eller avser skaffa en skärm med vilken man kan nyttja Blueray så är köpet givet.

Den har den bästa i stort sett :p Har ju en 50" plasma så kommer förr eller senare skaffa en BR spelare och skulle jag köpa xbox360 och sen en Br så kunde jag ju lika gärna köpa PS3 direkt? Går dock inte chippa PS3:an :( * spel=dyrt*

Jag funderar på att köpa en 360 eftersom den kan chipas för gratisspel så tillsammans med 5-10 spel så blir prisskillnaden ganska avsevärd.

Alltså 2kkr för 360n eller 10kkr för PS3an inklusive en bunt med spel.

Ja exakt, dock behövs inte ens en chippning, utan du behöver enbart flasha läsaren i den! Enkelt och kostnadsfritt!

Har själv en 360 men om jag skulle köpa nåt idag skulle det bli en PS3.
Det jag däremot skulle sakna vore Forza Motorsport... däremot så skulle frugan få singstar och jag Time Crisis och GT.

Det ryktas väldigt mycket just nu om att det kommer blueray till 360 snart.
Är det Microsoft som uttalat sig lite eller är det spekulationer för att de "måste" bräcka Sony?

Tack för alla svar!

Hade jag tid att spela 100 olika spel så skulle jag välja en Xbox bara för att kunna köra chippat och tanka hem spel.
Men eftersom jag knappt spelar något (har 10-tal spel max, har spelat hälften) så satsar jag på kvalitet istället.
Jag har Ps3:a i hembion där den kör det mesta utom musiken. Underbar maskin med grym bildkvalitet för pengarna, även om det nu börjar dyka upp maskiner i samma prisklass med samma kvalitet, men det tog ett bra tag.
Största + är att den inte låter som en jumbojet som ska starta, något xboxen gör. Det är nästintill omöjligt att sitta i samma hus som den, nästan så man skulle ha den ett kvarter bort :D

Det här är frågan du skall ställa dig:
Till vilken konsol finns GTA?

Det är även svaret på din fråga.

:)

Svaret blir alltså att frågan kvarstår..
Dumbfuck...
Men det är bättre till ps3 så där är svaret.

Annars så skulle jag påstå att ps3 hur som helst är det självklara valet. Bluerayspelare, bästa prestandan, Metal gear och singstar. Chippa är bara för snåla jävlar som ändå inte spelar tv-spel så ifall du känner att det passar in på dig så köp ett 360 istället.

Last edited:
Ok, jag vädrar en banning, alternativt en rejäl utskällning...

Kom igen, sluta upp med smutskastandet/pajkastningen/glåporden etc. Ni vet ju redan vart det leder.

Du kan inget annat än allmoge o sossemamma tjaffs va?
Du e verkligen en dumbfuck.

Jag e? E? Va e d?
:lol
Ja, jag tittar på din syrra på SOS Familj så ursäkta att jag inte är så innovativ.
Snart ska jag se någon av dina tänkbara fäder på reprisen på Färjan. :lol
Ditt trash. :D

Ps. Kan du köra din PS3 på 12V i din husvagn?

wow, under vilken 360 har du legat under? ps3an har inte haft ps2 stöd sen "andra" generationen ps3 kom, tom den första ps3an som kom till europa hade begränsad stöd.

wow, under vilken 360 har du legat under? ps3an har inte haft ps2 stöd sen "andra" generationen ps3 kom, tom den första ps3an som kom till europa hade begränsad stöd.

Var inte den första generationen 60-gigaren? Jag har en sådan och den har en massa extra-grejjer som saknas på 40-gigaren, bland annat ps2-stöd.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back