Plattskärm 19"

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Nån som kan rekommendera en 19" plattskärm för max 4000 kr.

Använder datorn mest för att surfa men spelar lite ibland så den måste klara det utan att det blir kass.

Hur vanligt är det med döda pixlar? Är det något man får räkna med eller har man otur om man får en skärm med det?

Joe Schmoe skrev:

Använder datorn mest för att surfa men spelar lite ibland så den måste klara det utan att det blir kass.

Hur vanligt är det med döda pixlar? Är det något man får räkna med eller har man otur om man får en skärm med det?
har en nyköpt acer 19".. inte en död pixel. inte så jvla dyr heller. 12 ms i respons dock

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...xt, producttype_text, prodtypes_vartypes_text

KTC 9005LA 2 995:-
19" LCD skärm med 8 ms responstid, VGA+DVI, inbyggda högtalare
9005la_nm.jpg

Denna produkt fanns tillgänglig på lager hos El-Giganten Bromma kl. 23:00, 26.02.2006.

Joe Schmoe skrev:

Samsung Syncmaster 930 BF. :tummenupp
930BF-Black_m.jpg

Köpte min för lite över en vecka sedan, 4 ms, DVI + D-sub, 700:1.
4125:- fick jag betala, shoppar du runt lite kan du säkert hitta den för max 4000:-, inte en enda död pixel, kanonnöjd hittils.

Last edited:
Efter 2 månader med Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1 är jag fortfarande lika supernöjd.

- Widescreen
- DVI
- Skärpan och färgerna
- Slimmad och smidig
- Inbyggda högtalare (som jag aldrig kommer att använda, men de finns där iaf)
- 8 ms bara förvisso, men funkar bra med NFSMW och Fifa06 iaf
- Priset! (Jag gav 3200kr för den)

Last edited:
MikkE skrev:
Kopplade in min 27" wide LCD tv. Funka fett :)

Och vad kör du för upplösning på den? TV-apparater är hopplösa för datorbruk, bortsett från film och vissa spel.

Last edited:
Xyron skrev:
Varför en skärm med 2ms?
På uppdateringshastigheter under 7-8ms ser man ingen skillnad.
folk måste väll ha nått att skylla på när dom får stryk i diverse online spel. och yepp du har 100% rätt

Xyron skrev:
Varför en skärm med 2ms?
På uppdateringshastigheter under 7-8ms ser man ingen skillnad.
Som med allting annat så köper folk sånt som de inte kan utnyttja, ta t.ex. hur många som kan utnyttja hela kraften och chassit på sina nya hojar?
Jag kunde det verkligen inte med min gamla häck men så var jag inte lika fräck som många e här inne! :tomten

sportarn skrev:
Som med allting annat så köper folk sånt som de inte kan utnyttja, ta t.ex. hur många som kan utnyttja hela kraften och chassit på sina nya hojar?
Jag kunde det verkligen inte med min gamla häck men så var jag inte lika fräck som många e här inne! :tomten
Menar du att man i protest mot teknikutvecklingen och för att visa att man har bra självförtroende skall undvika att köpa motorcyklar som går att köra fortare än 110 km/h, monitorer med "för hög" uppdateringshastighet, osv ?

Tja vad vet jag, själv tittade jag på en mängd olika parametrar och till sist var det bildkvalité kontra pris som avgjorde vilken skärm jag köpte, jag hade inte valt annorlunda om den hade haft dubbla uppdateringshastigheten.
Jag var inte heller beredd att välja en sämre skärm för att få en uppdateringhastighet som är "tillräckligt" långsam för mina behov.

Last edited:
Bikeboy500 skrev:
Tja vad vet jag, själv tittade jag på en mängd olika parametrar och till sist var det bildkvalité kontra pris som avgjorde vilken skärm jag köpte, jag hade inte valt annorlunda om den hade haft dubbla uppdateringshastigheten.
Jag var inte heller beredd att välja en sämre skärm för att få en uppdateringhastighet som är "tillräckligt" långsam för mina behov.
Kan ju tro alla här inne har pms. Hugger för minsta lilla grej man skriver. Det jag menar med mitt lilla inlägg är att man de flesta gångerna man köper nåt inte har nytta av alla funktioner eller teknik som finns tillgängliga. Om du tar det som något personligt angrepp så tycker jag synd om dig. Får man inte skriva va man tycker utan att folk ska bli förbannade bara för att de inte tycker likadant. Du får köpa va du vill o göra va du vill men tagga ner en aning. Så nu ska jag inte blanda mig in i denna oerhörda diskussion mer o dricka bärs istället. O ja jag dricker öl för att få en lagom fylla, vill jag bli riktigt full så dricker jag sprit!!! :fyllisar

sportarn skrev:
Kan ju tro alla här inne har pms. Hugger för minsta lilla grej man skriver. Det jag menar med mitt lilla inlägg är att man de flesta gångerna man köper nåt inte har nytta av alla funktioner eller teknik som finns tillgängliga. Om du tar det som något personligt angrepp så tycker jag synd om dig. Får man inte skriva va man tycker utan att folk ska bli förbannade bara för att de inte tycker likadant. Du får köpa va du vill o göra va du vill men tagga ner en aning. Så nu ska jag inte blanda mig in i denna oerhörda diskussion mer o dricka bärs istället. O ja jag dricker öl för att få en lagom fylla, vill jag bli riktigt full så dricker jag sprit!!! :fyllisar

Vem är förbannad, och vem är det egentligen som har PMS? :va

Bikeboy500 skrev:
Vem är förbannad, och vem är det egentligen som har PMS? :va
Ja, om du läser mitt inlägg så hoppas jag att du ser att inte jag är förbannad. Men läser du ditt egna så ser du att du direkt hugger mot en som påstår att man inte behöver den tekniken som man köper. Men men alla läser vi kanske olika. Puss på dig!! :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg