Platt mage på 4 veckor!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Slänger upp en tråd på morgonkvisten.

The shocking truth: Jag har lagt för lite tid på att träna själv och för mkt tid på att skriva till andra om hur jag tycker dom ska göra. Inte f-n blev man biff av att sitta i biblioteket och bläddra i böcker heller. :gnissla

Tror jag har fått en ovana att låta magen hänga ut för att jag vart för lat för att spänna den (ja det låter konstigt men svårt att beskriva) och att magmusklerna blivit lite uttänjda av detta.

Någon som känner igen sig och vet hur man fixar det??

General E skrev:
2186136 Slänger upp en tråd på morgonkvisten.

The shocking truth: Jag har lagt för lite tid på att träna själv och för mkt tid på att skriva till andra om hur jag tycker dom ska göra. Inte f-n blev man biff av att sitta i biblioteket och bläddra i böcker heller. :gnissla

Tror jag har fått en ovana att låta magen hänga ut för att jag vart för lat för att spänna den (ja det låter konstigt men svårt att beskriva) och att magmusklerna blivit lite uttänjda av detta.

Missionären är bästa medicinen till platt mage :tummenupp

General E skrev:
2186136 Slänger upp en tråd på morgonkvisten.

Ett tips är ju att börja spänna magen allt oftare, oavsett om du sitter eller står. Detta kan du ju variera med att spänna magen i tre sekunder, slappna av i en osv.. Sedan fungerar ju alltid sit-ups och som sagt, vissa sexställningar :tummenupp

Uttänjda magmuskler drabbar gravida kvinnor samt de med extremt mkt fett i buken. Så jag tror inte det är det som är problemet

Putmage beror på nåt av följande eller en kombination av dem:
Fett i buken, antingen utanpå eller innanpå
Uttänjd magsäck m.m. samt mkt maginnehåll
Dålig hållning
Dåligt tränad mage
Svank

Benlyft, crunch och nån sidövning tror jag är lösningen, varannan dag. Du kanske ska prova på nån sån där vakumövning också om du är riktigt desperat :tomten.

General E skrev:
2186156 Mmmm bra idé! Got to try it. Cheyen rider kan nog också funka om man gör motjuck.

Kan se till att din tjej gör slut , helt abbrubt över en natt bara.....

Du anar inte vad lite ångest kan göra med en människokropp...

Gick själv ner 10 kg på knappt 5-6 veckor......billig bantning var det i alla fall

Gabor skrev:
2186293 Kan se till att din tjej gör slut , helt abbrubt över en natt bara.....

Du anar inte vad lite ångest kan göra med en människokropp...

Gick själv ner 10 kg på knappt 5-6 veckor......billig bantning var det i alla fall

Ja, eller bara försämra relationen brutalt. Det ger samma resultat har jag märkt :mad:

Sluta käka på fyra veckor! Det sattsar jag stenhårt på, har konstant ont i huvet men det är det värt! :huvet

Men för o vara lite seriös så kan man ju ersätta ett eller flera mål mat med en sån där naturdiet, och samtidigt ta typ 1 timmes promenad/dag. Då lär du få väck överflödigt plugggodis och liknande som samlat sig på magen. :tummenupp

Jag har platt mage....
Det enda jag gör för att hålla den platt är att:

Dricka åtminstone 1,5 liter cola om dagen...
Äta sånt jag tycker är gott, tills jag är mätt, när jag är hungrig
Ha massor med vild sex med en läcker man
Tar bilen överallt (tog ju körkort för att slippa gå) parkerar så nära ingången det bara går... :yoparty

:rolleyes:
Sen tränar jag ju 3-4 ggr per vecka i gymmet....
men det har nog inte med saken att göra... ;) :tummenupp

Bikerbitch skrev:
2186701 Säg att du skojar...! :näsblod
Hon kan lika väl ta en tarmsköljning och på bara några minuter få samma effekt :hihi, nämligen att magen töms. Nåt vidare mycket fett förbränns inte då kroppen intar svält-mode.

General E skrev:

Lider själv av samma problem :( Har magrutor och bra magmuskler men jävlar vilken buk man börjar få, bara tack vare att man inte orkar hålla in den. Jobbigast var i thailand 3 veckor i vintras, då var man tvungen att hålla in den så mycket att man fick träningsvärk :(
Att träna mer hjälper inte för min del, mer magmuskler så blir magen bara större. Inte så snyggt när magen är 1 tredjedel större än omkretsen över bröstet :död

Dee_cati skrev:
2187138 Lider själv av samma problem :( Har magrutor och bra magmuskler men jävlar vilken buk man börjar få, bara tack vare att man inte orkar hålla in den. Jobbigast var i thailand 3 veckor i vintras, då var man tvungen att hålla in den så mycket att man fick träningsvärk :(
Att träna mer hjälper inte för min del, mer magmuskler så blir magen bara större. Inte så snyggt när magen är 1 tredjedel större än omkretsen över bröstet :död
Rutor+stor mage brukar vara tecken på bukfetma. :(

Är du säker på att du har ett större mått runt midjan än runt bröstet?

Last edited:
HanneZ skrev:
2187143 Rutor+stor mage brukar vara tecken på bukfetma. :(

Är du säker på att du har ett större mått runt midjan än runt bröstet?

Njae, i spegeln ser det ut som det iaf. Jag har alltid haft bra magmuskler och att träna upp rutor har varit skitlätt för min del, men sen brukar jag väga runt 60 kilo också. Nu är jag uppe i 68 kilo så det finns ju en del att ta av, då jag är fullständigt otränad förutom just magen som jag brukar hålla i schack.
Om man känner så är det inte mycket fett utanför musklerna iaf, max 4-5mm på det värsta stället där det inte är hårt. Men det sätter sig innanför när det gäller bukfetma alltså?

Dee_cati skrev:
2187167 Njae, i spegeln ser det ut som det iaf. Jag har alltid haft bra magmuskler och att träna upp rutor har varit skitlätt för min del, men sen brukar jag väga runt 60 kilo också. Nu är jag uppe i 68 kilo så det finns ju en del att ta av, då jag är fullständigt otränad förutom just magen som jag brukar hålla i schack.
Om man känner så är det inte mycket fett utanför musklerna iaf, max 4-5mm på det värsta stället där det inte är hårt. Men det sätter sig innanför när det gäller bukfetma alltså?
Ja asså bukfetman sitter innuti magen. Ta mått runt brösten strax över bröstvårtorna, helt avslappnad och sen ta mått strax över naveln, helt avslappnad. Jag tror du är betydligt större över brösten. Gränsen för då bukfetma är farligt ligger runt 100 cm, men det beror ju lite på hur lång du är och så där.

Bukfetma är ett resultat av dålig mat och dålig kondition,sen kan det även bero på diabetes och dåliga gener. Det är ju lite svårare att påverka dock.

Last edited:
Var kanske inte så farligt som jag trodde :va 80,5cm över magen och 91cm över bröstet, helt avslappnad. Men kollar jag min profil så är jag bredare över magen än bröstet men framifrån blir man ju automatiskt bredare uppåt, som ett V typ. Vägde mig samtidigt, har tydligen gått ner ett kilo sen sist då den stannade på 67,2. Är ca 169/170cm kort.
Dålig mat förekommer, äter dock betydligt bättre nu än för några år sedan MEN jag rör mig aldrig typ. Förut spelade jag fotboll och lirade innebandy, nu går jag i trappen till lägenheten och till bilen :3freak
Mitt nyårslöfte som jag lovade mig själv i februari var dock att börja röra mig mer i år och försöka jobba upp lite mer muskler och komma på andra sidan 70-strecket. Får köpa lite anabola tror jag nog om det ska lyckas...

Edit/ om gränsen för bukfetma går vid 100 så är nog väldigt många i farozonen. Jag anser mig själv vara en liten sparv och är endast 20cm mindre, fast det kanske är rätt stort hopp ändå? Har strl 31 i midja på jeans vilket är väldigt litet har jag fått för mig.

Last edited:
Dee_cati skrev:
Jobbigast var i thailand 3 veckor i vintras, då var man tvungen att hålla in den så mycket att man fick träningsvärk :(

:hihi
Jag satsar på allt utom försämrad relation; mer motion, mindre fett, mera situps men framförallt dra in magen periodvis och hoppas att den "fastnar" tillslut.

General E skrev:
2188355 :hihi
Jag satsar på allt utom försämrad relation; mer motion, mindre fett, mera situps men framförallt dra in magen periodvis och hoppas att den "fastnar" tillslut.
Snor tråden lite :hihi

Hade magrutor föra sommaren mest beroende på att man vägde 60 kg och va 185 lång..

Nu har man börjat tränna och är 192 och väger 80kg men har inga magruter då det ligger typ 0.5 cm fett över dom hur fan får man bort det lätast? S¨grymt irreterande nu när man trännar och allt.
Är det bara fortsätta med situpsen eller? Hur många behövs det för att göra skilnad igentligen? Har fan gjort 10*20 varje gång jag vart på gymmet hela våren och det är 2-3 gånger i veckan men ändå ligger de fet över!

Skyller på att dom la till mcd på matkortet.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna