Platskåpa-del till Arai Signet-GT, tips & länkar & handlare ?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Söker en "hjälmkåpa" (vänster "lucka" som sitter över mekanismen som visiret sitter i) till min Arai Signet-GT (svart/silver/grå).

Någon som har koll på om man kan hitta sånt utomlands till billigare penning än hemma?

Verkar vara dåligt med sånna i lager hos handlarna och dom tar ganska bra betalt för det.

Tacksam för eventuella länkar och tips.

/955i :tummenupp

955i skrev:
2110668 Söker en "hjälmkåpa" (vänster "lucka" som sitter över mekanismen som visiret sitter i) till min Arai Signet-GT (svart/silver/grå).

Någon som har koll på om man kan hitta sånt utomlands till billigare penning än hemma?

Verkar vara dåligt med sånna i lager hos handlarna och dom tar ganska bra betalt för det.

http://www.motshop.de/shop/catalog/product_info.php/cPath/1_11_129/products_id/1351

men jag vet inte om det är billigare än hemma

Pajade luckan när du skulle byta visir? Jag fick två nya på reklamation när ena pajade i Tyskland i samband med visirbyte. Visirmekanismen är väldigt bräcklig.

955i skrev:
2110668 Söker en "hjälmkåpa" (vänster "lucka" som sitter över mekanismen som visiret sitter i) till min Arai Signet-GT (svart/silver/grå).

Hände mig med förra helgen på min hjälm inköpt i slutet av agusti 2005.
Tog bort visiret så som jag gjort många gånger förr för att tvätta av det. När jag sedan ska sätta tillbaka det så flippar luckan lös. Tittar närmare på den och ser att övre plastfästet gått av.
Tar min gml Arai hjälm för att sno luckan från den så länge... Gör ett nytt försök så händer samma sak på andra sidan.
Har kört med Arai ett bra tag och är van mekanismen. Så det var inget våldande...
Snackade med Ava (där jag köpt hjälmen) De har beställt nya, levereras parvis, kostar ca 400kr. Fast jag får mina på reklamation.

Bra att veta med just Arai är att du kan beställa hem reservdelar till alla hjälmar som tillverkats.. från första hjälmen modellen till den nyaste.

Neutral skrev:
2110691 Pajade luckan när du skulle byta visir? Jag fick två nya på reklamation när ena pajade i Tyskland i samband med visirbyte. Visirmekanismen är väldigt bräcklig.

Mja, började med att det glappade lite sen flög den av i farten någonstans på väg till jobbet :gnissla

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret