Plats till extra förare till NEC race Anderstorp 26/9

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Plats finns till 3'e förare. Team #67 i NEC.
Vi kör för skoj, billigt och bra utan vurpor. Sansad kille som kan hålla sig på hjulen. Varvrekordhållare og kamikazepiloter i 20'års åldern kommer inte att passa så bra med resten av gubbarna i teamet. Kille med erfarenhet passar bra däremot. Sänd PM så får vi se.

/Kris

Kan bara ge bra rekommendationer till dessa killar..
Ett bra team på en bra hoj...:tummenupp

Hade jag inte haft fullt upp med annat, hade jag gärna kört med Er.

Mvh
//
Benny

Lite förtydligande:

Vi kör en Honda CBR1000RR -07 med lite lull-lull.
Vi använder Pirelli och Dunlop däck.
Vi delar utgifterna lika på 3 förare.
Varvtider inte lika viktiga som att hålla sig på banan.

/Kris

Jaha, det finns fortfarande plats i dessa dåliga ekonomiska tider...

/Kris

Jaha, det finns fortfarande plats i dessa dåliga ekonomiska tider...

/Kris
Hur mycket räknar ni på att det kostar att köra ett race?
Hade varit kul att prova anderstorp.. men med eran beskrivning lär man väll inte passa in :P

Visst måste man ha löst licensen för att åka?
Ingen engångslicens va?

Sugen är men ju.
Har inte vurpat på 2 år nu :)
Det är ju för att du inte kört.
Annars tror jag du passar in i Kriss team, gammal, trött och inte så snabb... :krama

Jag är ev lite sugen. Har dock aldrig suttit på en sådan Honda. Vurpat en del innan men iår har jag klarat mig bra, förutom lårbenshalsen första träningspasset...

Budget: Avgift 3000kr, transport 1stk bil bro+diesel 1000kr (teamet kör 2 bilar), race bensin 150L 1900kr, däck (3 stk) 5300kr, SBS809DC klossar 1350kr, olja Mobil1 6L 1050kr (drar olja), filter 170kr, depåbox 750kr, ibland andra slitdelar som kedja/drev.... 15.000+ kr per race. Dela på antal förare. 5-6k per man. Andra småutgifter glömda.

Ny bana, ny MC, under 30, och ingen licens funkar inte så bra tycker jag.
Gammal, trött och erfaren, utan ork att vurpa, 30+ eller tilloch med 40+ låter bättre.

/Kris

Finns många intresserade, men... verkar inte finnas några med både erfarenhet, pengar och tid. Har alla gått i ide, eller konkurs ?!?

/Kris

Du menar att det börjar på att bli dags?

Ja bättre på nån annans hoj menar jag! :tummenupp

Det är ju för att du inte kört.
Annars tror jag du passar in i Kriss team, gammal, trött och inte så snabb... :krama

Tänk att man äntligen passar in!
Är dom tjocka också?

Finns många intresserade, men... verkar inte finnas några med både erfarenhet, pengar och tid. Har alla gått i ide, eller konkurs ?!?

/Kris

Arbetsnarkoman!

Last edited:
*/ ?>
Back