Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nja, mitt i natten och mitt i natten... 24.00 är inte vad jag vanligen kallar för mitt i natten. Sen kväll och strax efter att man normalt går och lägger sig, men mitt i natten är det inte. 06.00 är för mig en idiottid. Det är för tidigt för att stiga upp "på riktigt" och på något sätt lite för sent för att stiga upp och sedan gå och lägga sig igen.metallgutten skrev:Det är också mer okej att gå upp tidigt för att boka sig än att man måste stanna uppe tills mitt i natten.
Sätter man sig framför datorn, loggar in och bokar sig så vaknar man. Sedan, när man är vaken, ska man gå och lägga sig igen för att stiga upp nån timme senare. Nä, finge jag bestämma skulle bokningen släppas typ 22-23.00. Självklart finns det någon som börjar jobba då och då, inte har internet på kneget osv, men det gäller nog för alla tider på dygnet - dvs att oavsett hur systemet utformas blir det dåligt för någon.
06.00 gör det ganska obekvämt för de allra flesta utan att egentligen göra något bättre för särskilt många. Och jag ser inga skäl till positiv särbehandling av dem som tycker att 06.00 är en toppentidpunkt.
Detta är dock inget jätteproblem. Tycker att det alltid brukar lösa sig.
Till nästa år skulle jag vilja ha säsongskort. Man betalar för alla körningarna i förskott. Då blir man garanterad plats i den grupp man valt i samtliga körningar. Om man sedan inte kan köra en viss söndag har man möjlighet att släppa sin plats och då få ett mindre belopp tillbaka, låt säga 150 kr - tillräckligt mycket för att det skall vara lönt att släppa platsen. Den som inte kör samtliga gånger (dvs alla med säsongskort) får alltså betala mer för varje körning.
@zilversurfer: jag känner en snubbe som hackar sån där skit. Ska vi slå oss samman och be honom göra en robot som bokar in oss prick 06.00